تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK16) پیش بینی می کنیم اگر قیمت نفت بتواند از سطح ۳۸٫۰۰ دلار/بشکه عبور کند تا سطوح ۳۷٫۶۱ ، ۳۷٫۱۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۳۶٫۶۹ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) و پس از آن سطح ۳۶٫۱۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ریزش کند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

با توجه به آنکه سطح ۳۸٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شکسته شده است، سطح حمایت ۳۸٫۰۰ مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) است که موقتا مانع از ریزش قیمت نفت به سطح ۳۶٫۱۷ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ به ۴۲٫۴۲ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل) قرار دارد.

امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۳۹٫۸۴ (بالاترین سطح ۸ آوریل) و ۴۰٫۰۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد. بالاتر از آن نیز سطح مقاومت مهم بر روی سطح ۴۲٫۴۲ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل) و ۴۲٫۴۹ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) وجود دارد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز نشست نفتی روز گذشته اوپک در دوحه قطر برای تثبیت سقف تولید کشورهای تولید کننده نفت موسوم به فریز نفتی بدون توافق و رسیدن به نتیجه پایان یافت که این مساله منجر به کاهش قیمت نفت شد اما با سطوح حمایت بسیار مهمی در منطقه ۳۷٫۱۷ تا ۳۶٫۶۹ روبرو است.

برای امروز باید منتظر ماند و دید قیمت نفت می تواند از سطح ۳۸٫۰۰ یا خط روند رسم شده عبور کند یا احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۳۹٫۸۴ و ۴۰٫۰۳ دلار/بشکه بوجود خواهد آمد. هفته پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت. انتظار می رود با اعلام اخبار بازار نفت واکنش های متفاوتی را تجربه کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNM16) پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه موفق به شکست سطح ۴۰٫۱۰ دلار/بشکه شود نشاندهنده تثبیت قیمت پایین سطح ۴۰٫۷۳ است که بعد از آن می تواند به سوی سطوح ۴۰٫۱۰ و ۳۸٫۷۰ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) و ۳۸٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حرکت کاهشی از سطح ۴۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل) که در واکنش به عدم حصول توافق فریز نفتی در جلسه نشست روز گذشته اوپک در دوحه قطر اتفاق افتاد، حرکت پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ را تکمیل کرده است و این چرخه از امواج الیوت به عنوان موج A یا موج ۱ در نظر گرفته می شود که در موج B یا موج ۲ وارونه شده است.

باید توجه داشت که بعد از این حرکت نزولی احتمال شکل گیری موج افزایشی C یا موج ۳ زیاد است که در این موج باید منتظر افزایش قیمت نفت تا سطح ۴۴٫۹۴ باشیم و در واقع هنوز حرکت افزایشی تکمیل نشده است. بررسی سطوح فیبوناچی سطح حمایت قیمت نفت برنت را بر روی سطح ۴۰٫۷۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نشان می دهد که موقتا مانع از ریزش بیشتر قیمت نفت برنت به سطح ۳۸٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۴۳٫۳۴ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد. با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت نزولی نفت برنت بزودی در نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۴۰٫۷۳ یا ۳۸٫۱۳ به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده پایین سطح مقاومت ۴۲٫۳۴ حرکت خواهد نمود، اما پس از تکمیل شدن این موج نزولی در میان مدت احتمال شکل گیری موج افزایشی به سوی سطح ۴۴٫۹۴ دلار/بشکه وجود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت