تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۴۷۲۴ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و پس از آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۸۲۰ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده است.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ تشکیل شده است و در این موج قیمت مس در میان مدت از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۵۱۳۱ برخوردار است.

با این حال سطح مقاومت ۴۸۲۰ موقتا مانع از استمرار این موج و افزایش قیمت مس شده است که این مساله به برگشت و اصلاح قیمت مس به سوی سطح حمایت ۴۷۲۴ انجامیده است. برای امروز چنانچه قیمت مس به سطح ۴۸۵۰ برسد شکست سطح مقاومت ۴۸۲۰ را بیشتر تایید خواهد کرد.

با در نظر داشتن نشانه‌های ذکر شده فعلا محدوده حمایت ۴۸۲۰ و ۴۸۲۴ برای ورود به پوزیشن خرید منطقی به نظر می رسد ولی قبل از اقدام به ورود و خرید می بایست نسبت به شرایط بازار و افزایش قیمت به سطح ۴۸۵۰ و شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸۲۰ مطمئن شد و بعد از آن در موج افزایشی C با هدفهای ۴۹۳۹ و ۵۰۱۲ و ۵۱۳۱ دلار/تن وارد پوزیشن خرید شد که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در محدوده خنثی بین سطوح ۱۵۳۹ و ۱۵۶۴ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح خنثی بین سطوح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) تشکیل شده است.

برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۱۵۶۴ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سطح ۱۶۰۵ صادر می کند و چنانچه سطح حمایت ۱۵۳۹ شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۱۵۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر می کند.

از منظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد و این موضوع نشاندهنده استمرار موج افزایشی C است که در این موج قادر است تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۰۵ افزایش یابد.

بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح فوق ۱۵۳۹ و ۱۵۶۴ باقی مانده است و در نمودار زیر با شکست یکی از سطوح فوق جهت بعدی قیمت را پیش بینی می کنیم.

بنابراین برای مشخص شدن حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۵۳۹ و ۱۵۶۴ دلار/تن است با قدرت شکسته شود و چشم انداز کوتاه مدت قیمت این فلز فعلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت و سطح حمایتی که در چارت پایین دیده می شود شکسته نشده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم