تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت توانسته است سطح مقاومت ۱۲۳۶ را بشکند به ترتیب تا سطوح ۱۲۴۴ و ۱۲۵۰ و بعد از آن سطوح ۱۲۵۶ و ۱۲۶۴ افزایش یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت ۱۲۳۶ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار داشت که امروز با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر به ترتیب تا سطوح ۱۲۴۴ و ۱۲۵۰ و بعد از آن ۱۲۵۶ و ۱۲۶۴ ایجاد شده است که هر یک از این سطوح ۱۲۴۴ و ۱۲۵۰ بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند.

در چارت پایین کاملا به وضوح مشخص است که قیمت اونس طلا نتوانسته به پایین سطوح حمایت ۱۲۲۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۲۷ (خط فیبوناچی ۷ درصدی و مماس با خط روند افزایشی) برسد و پس از برخورد قیمت به این سطوح حمایت با افزایش روبرو شده است و برای امروز پیش بینی می کنیم بتواند با قدرت به بالای سطح ۱۲۵۰ افزایش یابد.

در سایر تحولات قیمت جهانی اونس نقره به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماهه گذشته افزایش یافت که در واقع یکی از دلایل افزایش اونس طلا به بالای سطح ۱۲۳۶ نیز همین افزایش نقره در بازار است که به خاطر کاهش ارزش دلار آمریکا و خرید قوی چینی ها امروز توانست از سطح مقاومت ۱۶٫۳۶ (بالاترین سطح ۲۸ اکتبر ۲۰۱۵) عبور کند و به بالای سطح ۱۶٫۵۴ (بالاترین سطح ۴ ژوئن ۲۰۱۵) افزایش یابد و هدف بعدی اونس نقره سطح ۱۶٫۹۲ و هدفهای بالای سطح ۱۷٫۰۰ است.

این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان خرید طلا و مخصوصا نقره را دنبال می کند که برابری آن به نفع نقره تغییر کرده است. بنابراین، همچنان روند حرکت اونس طلا و نقره را افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت برای امروز ادامه داشته باشد.

در تقویم اقتصادی امروز، اخبار بازار مسکن آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به چشم می خورد که در میان آنها اعلام مجوز ساختمان سازی آمریکا (پیش بینی بازار ۱٫۲۰۰+ میلیون واحد) و آمار شروع خانه سازی آمریکا (پیش بینی بازار ۱٫۱۷۰+ میلیون واحد) می تواند تعیین کننده جهت وضعیت اقتصادی و مباحث مرتبط با بازار مسکن آمریکا باشد و چنانچه این آمار کمتر از حد پیش بینی های بازار اعلام شوند باعث تقویت قیمت اونس طلا و نقره می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا