تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود که از سطح ۳۷٫۶۱ دلار/بشکه (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل) در واکنش به اعتصاب کارکنان بخش نفت و پتروشیمی کویت شکل گرفته در اطراف سطح مقاومت ۴۱٫۲۸ پایان دهد و دوباره در مسیر نزولی و اصلاحی قرار گیرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۴۲٫۴۲ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل) به ۳۷٫۶۱ قرار دارد که در چارت پایین توسط مقاومتهای دیگری در نزدیکی سطوح ۴۰٫۰۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۴۰٫۰۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۴۰٫۵۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) محاصره شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت کاهش قیمت نفت از سطح ۴۲٫۴۲ در قالب سه موج شکل گرفته است که تا کنون موج اول آن یعنی موج a تکمیل شده است و موج کنونی b به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۴۱٫۲۸ تکمیل خواهد شد.

پس از آن باید منتظر از سرگیری کاهش قیمت نفت در موج c باشیم که در این موج از توانایی و پتانسیل زیادی برای برگشت و اصلاح به ترتیب به سطوح ۳۸٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۳۷٫۱۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و  ۳۶٫۶۹ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) و پس از آن سطح ۳۶٫۱۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برخوردار است.

از این رو برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت آمریکا محدود به سطوح مقاومت ۴۱٫۲۷ و ۴۱٫۲۸ خواهد بود که در چارت پایین هر یک از این سطوح بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی، قرار دارند و تنها تثبیت کندل روزانه بالای این سطوح سیگنال خرید نفت آمریکا تا سطح ۴۲٫۴۲ دلار/بشکه صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۴۳٫۶۹ دلار/بشکه عبور کند سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۴٫۹۴ صادر کند که این حرکت صعودی را افزایش شارپی قیمت نفت برنت از سطح ۴۰٫۱۰ (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل) تایید کرده است.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۴۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل) نیز شکسته شود باعث تقویت بیشتر قیمت به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۰۳ و ۴۶٫۱۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) می شود. از این رو، هرگونه حرکت نزولی و اصلاحی در موج c به نزدیکی سطوح حمایت ۴۲٫۳۴ به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید در موج اصلی C یا ۳ با هدفهای ۴۳٫۶۹ و ۴۴٫۹۴ تلقی می شود که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

برای امروز شکسته شدن سطح ۴۳٫۶۹ پتانسیل ورود خریداران را دارد و طبق تحلیل تکنیکال پایین بر اساس گزارش شاخص‌های تحلیل تکنیکال، قیمت نفت برنت هنوز میل به بازگشت به روند صعودی را دارد و هر گونه حرکت اصلاحی مقطعی خواهد بود.

بنابراین بر اساس موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، قیمت نفت برنت در مسیر صعود و رسیدن به اهداف ۴۳٫۶۹ و ۴۴٫۹۴ و پس از آن سطوح ۴۶٫۰۳ و ۴۶٫۱۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) است و در برخورد با این حمایتهای ۴۲٫۳۴ و ۴۰٫۷۳ بسته به قدرت نیروهای خرید سزعت افزایش خود را بیشتر خواهد کرد و آماده سیگنال خرید تا هدف اولیه ۴۳٫۶۹ و ۴۴٫۹۴ دلار/بشکه است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت