تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۴۹۳۹ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۰۱۲ صادر خواهد کرد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸۲۰ در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

در چارت پایین مشخص است که سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون هدف بعدی بر روی سطح ۴۹۳۹ می باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت مس در موج افزایشی C قرار دارد که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ می باشد و در این موج قادر است تا سطح مقاومت ۵۱۳۱ صعود کند و معامله گران از این فرصت برای ورود به معامله خرید استفاده می کنند.

برای امروز تنها کاهش قیمت مس به سطح ۴۸۰۰ نشاندهنده آن است که شکست سطح مقاومت ۴۸۲۰ شکست مطمئن نبوده است و آن وقت می بایست موقتا در سناریوی افزایشی به سطح ۴۹۳۹ تجدید نظر کرد. با این حال ورود معامله گران به پوزیشن های خرید مس فرصتی است که در حال حاضر برای آنها ایجاد شده تا بار دیگر فرصتهایی را برای خرید بدست آورند.

از این رو برای امروز با توجه به اینکه سطح مقاومت ۴۸۲۰ شکسته شده است ما از هم اکنون روند صعودی را برای قیمت مس به سطح ۴۹۳۹ دلار/تن ادامه دار پیش بینی می کنیم و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی این فلز و هدف های بعدی آن مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح ۱۶۰۵ دلار/تن را دوباره لمس کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۶۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و از این رو هدف بعدی رسیدن قیمت به سطح ۱۶۰۵ می باشد که بالاترین سطح در ۷ مارس می باشد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت این فلز در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ قرار گرفته است و در این موج قادر است تا سطح ۱۶۰۵ افزایش یابد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۶۴ منجر به برگشت قیمت به سطح ۱۵۳۹ (خط فیبوناچی۳۸٫۲ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست.

با توجه به قرار گرفتن قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح ۱۵۶۴ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و انتظار برای رسیدن قیمت به سطح ۱۶۰۵ است که در چارت پایین مشاهده می کنید. با توجه به این شرایط، امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی پیش بینی حرکت مثبت داریم و خریداران کماکان متمایل به خرید با هدف ۱۶۰۵ دلار/تن هستند  که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم