تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز افزایش قیمت نفت در واکنش به اعتصاب کارکنان بخش نفتی و پتروشیمی کویت موجب تقویت ریسک پذیری و رشد شاخصهای سهام بین الملل گردیده و ارزهای متکی به کالاها نیز تقویت شدند و ارزهای چون دلار استرالیا و دلار نیوزلند بالاترین نرخهای ۱۰ ماهه گذشته را در مقابل دلار آمریکا بدست آورند. ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا نیز پس از دومین رشد ماهیانه شاخص تمایلات اقتصادی آلمان (ZEW) در ماه آوریل به بالاترین سطح ۱ هفته گذشته رسید.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت به بالای خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته رسیده است و برای امروز با توجه به کاهش اختلاف نرخ بهره آلمان – آمریکا ، اندیکاتور تکنیکالی RSI نیز سیگنال خرید یورو صادر کرده است و برای امروز اکنون سطح ۱٫۱۴۰۰ به عنوان مقاومت یورو عمل می کند و اکنون به نظر می رسد که خریداران کنترل بازار را در دست دارند.

اگر امروز این سطح مقاومت ۱٫۱۴۰۰ با قدرت شکسته شود نشانه هایی از تقاضا برای ورود به خرید یورو با هدف ۱٫۱۴۶۵ و ۱٫۱۴۷۰ ایجاد خواهد شد. سطوح حمایت قیمت یورو نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۲۸۵ ، ۱٫۱۲۸۰ ، ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۲۶۵ ، ۱٫۱۲۵۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۲۴۰ ، ۱٫۱۲۳۵ ، ۱٫۱۲۲۵ و ۱٫۱۲۲۰ است و این بدان معنی خواهد بود که بازار به انتظار حرکت اصلاحی و صعودی یورو است.

در تقویم اقتصادی، اعلام آمار مجوز ساختمان سازی و شروع خانه سازی آمریکا دیده می شود و به طور کلی، توجه بازار به وضعیت کلی آمارهای منتشره در ایالات متحده است و به باور ما افزایش جریان ریسک پذیری و تقویت قیمت نفت بیشتر به نفع ارزهای متکی به بالا از جمله دلار استرالیا، دلار نیوزلند و دلار کانادا خواهد انجامید. برای امروز به نظر می رسد اگر آمارهای بازار مسکن آمریکا کمتر از پیش بینی ها اعلام شوند، فروشندگان دلار آمریکا کنترل را در دست بگیرند.

انتشار اخباری در خصوص اینکه درصد نظرسنجی مردم انگلیس در مورد ماندن این کشور در اروپا از درصد نظرسنجی ها از خروج اروپا در آستانه برگزاری همه پرسی در روز ۲۳ ژوئن بیشتر شده است این مساله امروز معامله گران را به خرید پوند بیشتر ترغیب کرده است.

برای امروز قیمت پوند در مقابل دلار آمریکا به بالای سطح ۱٫۴۴ افزایش یافت و مقاومتهای بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۴۴۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۴۸۱۶ به ۱٫۳۸۳۶)، ۱٫۴۴۵۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) و ۱٫۴۴۵۷ (بالاترین سطح ۳۰ مارس) و ۱٫۴۴۶۸ (بالاترین سطح ۲۱ مارس) و پس از آن سطوح ۱٫۴۵۰۰ و ۱٫۴۵۱۴ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) قرار دارند. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت پوند به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۴۲۷۰ و ۱٫۴۲۴۰ و ۱٫۴۲۰۰ تشکیل شده اند.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس نقره در کوارتر دوم سال ۲۰۱۶ پیش بینی می کنیم قیمت با توجه به آنکه سطح مقاومت ۱۶٫۱۱ دلار را شکسته است تا محدوده ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج کاهشی ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) به ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که با قدرت شکسته شد. سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲- پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸ به ۴۹٫۵۱) قرار دارد.

در نمودار پایین سطح حمایت ۱۴٫۰۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) منجر به تشکیل حرکت اصلاحی فعلی شده است و این سطح حمایت به همراه سطح حمایت دیگر یعنی سطح ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بلند مدت ۳٫۵۳ – پایین ترین سطح ۱۹۹۳- به ۴۹٫۵۱) که مماس با خط روند افزایشی رسم شده است مانع از کاهش بیشتر قیمت اونس نقره شده است.

هر چند برای چشم انداز کوارتر دوم سال جاری هنوز زود که بگویم حرکت نزولی از سطح ۴۹٫۵۱ کاملا تکمیل شده است اما حداقل احتمال تثبیت قیمت اونس نقره بالای این سطوح حمایت یا احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۸٫۱۲ وجود دارد.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ با قدرت شکسته شود احتمال افزایش قیمت اونس نقره به سطح ۱۸٫۸۴ وجود دارد که این سطح در چارت پایین محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۹٫۵۱ می باشد.

در چارت روزانه طبق بررسی سطوح فیبوناچی هدف واقع بینانه قیمت سطح ۱۶٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) از موج افزایشی (c) می باشد که امروز در نمودار روزانه به آن نزدیک شده است و از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) به این سو می باشد.

در واقع از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت می توان نتیجه گرفت این موج (c) در قالب سه موج کوچک شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج نزولی b کم و بیش در حوالی سطح ۱۵٫۱۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان رسیده است و هر گونه استمرار موج نزولی b محدود به سطح حمایت ۱۴٫۵۷ (پایین ترین سطح ۲۹ فوریه) می باشد.

از این رو بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و بعد از سطح ۱۶٫۹۲ همچنان با پتانسیل بالا در انتظار افزایش قیمت نقره به سطوح مقاومت ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ دلار در هر اونس باقی مانده است. امری که در صورت تحقق، می تواند به انجام حرکت افزایشی اونس نقره کمک کند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره