تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۱۲۵۶ عبور کند و تا سطوح ۱۲۶۴ و ۱۲۷۰ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت اونس طلا در موج افزایشی قوی ۳(۵) تایید کرده است و اکنون این امید برای خریداران اونس طلا بوجود آمده که در این موج افزایشی بزودی سطح مقاومت ۱۲۵۶ شکسته خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین و بررسی شمارش امواج الیوت دیده می شود این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) می باشد و در این موج از پتانسیل و قدرت زیادی برای افزایش تا سطح ۱۲۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و حرکت افزایشی قدرتمند روز گذشته نشانه ی خوبی در جهت قدرت این موج افزایشی است که می تواند قیمت اونس طلا را به بالای سطح مقاومت ۱۲۵۶ برساند.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین این سطح مقاومت ۱۲۵۶ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است که موقتا مانع از صعود قیمت شده است و برای تجمیع انرژی لازم است که مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۴۴ اصلاح کند تا دوباره به سوی سطح ۱۲۵۶ افزایش یابد.

روز گذشته ضعیف اعلام شدن رشد آمار شروع خانه سازی و مجوز ساخت و ساز خانه در آینده در ایالات متحده نشان دهنده آن است که اقتصاد بازار مسکن این کشور در سه ماهه اول سال جاری کاهش یافته است و لزومی برای افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در جلسه روز ۲۷ آوریل نیست و این مساله در کنار کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش قیمت اونس نقره به تقویت اونس طلا نیز کمک کرده است.

اگر امروز نیز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار فروش خانه های موجود آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها (۵٫۳۰+ میلیون واحد) اعلام شود این موضوع می تواند در نهایت به بیشتر شدن انتظارات بازار از عدم افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تقویت قیمت اونس طلا بیانجامد که احتمال تشکیل یک روند میان مدت صعودی به بالای سطوح ۱۲۶۴ و ۱۲۷۰ و ۱۲۷۷ برای آن را به همراه دارد.

اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۴۴ بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی اونس طلا به بالای سطح ۱۲۵۶ باشیم. بنابراین با توجه به تثبیت قیمت اونس طلا بالای سطوح حمایت ۱۲۴۴ ، ۱۲۴۰ ، ۱۲۳۶ و ۱۲۳۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) پیش بینی ما برای امروز در این موج افزایشی ۳(۵) تقویت قیمت اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۲۵۶ و ۱۲۶۴ و بالاتر است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا