تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت سبک آمریکا معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی بین سطوح ۴۰٫۰۳ و ۴۱٫۲۷ دلار/بشکه هستند و انتظار می رود، تا زمانی که قیمت نفت آمریکا حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح رو روند خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) به ۴۲٫۴۲ (پایین ترین سطح ۱۳ آوریل) تشکیل شده اند.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۴۱٫۲۷ عبور کند سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۴۲٫۴۲ و چنانچه بتواند از پایین از سطح حمایت ۴۰٫۰۳ عبور کند سیگنال کاهش به سطح ۳۸٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر می کند.

در چارت پایین سرعت و شتاب افزایش قیمت نفت از سطح ۳۷٫۶۱ (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل) حرکت سه موجی از سطح ۴۲٫۴۲ را با تردید مواجه ساخته است. سطح ۴۱٫۲۷ نقش مقاومت مستحکم را برعهده گرفته است و مقاومت کلیدی بر روی سطح ۴۲٫۴۲ تشکیل شده است.

براساس این نظریه امکان لمس دوباره سطح ۳۷٫۶۱ وجود دارد و عدم توانایی قیمت نفت در شکست و تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۴۱٫۲۷ زمینه چنین حرکتی را بوجود آورده است و راه را برای برگشت قیمت تا پایین ترین نرخ ۱۸ آوریل در سطح ۳۷٫۶۱ هموار کرده است.

در تقویم اقتصادی امروز، معامله گران به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۲٫۴۰۰+ میلیون بشکه) در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران توجه خواهند نمود و چنانچه ذخایر نفت آمریکا بیشتر از حد پیش بینی ها افزایش یابد این مساله منجر به شکسته شدن سطح ۴۰٫۰۳ و برگشت قیمت نفت به سطح ۳۸٫۵۶ می شود.

از این رو برای امروز بسته شدن کندل دو ساعته قیمت نفت آمریکا در زیر سطح حمایت ۴۰٫۰۳ تاییدی برای حرکت نزولی به سوی سطوح ۳۸٫۶۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۳۸٫۵۶ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه به پایین سطح حمایت ۴۳٫۶۹ دلار/بشکه رسیده است مقداری به سوی سطح ۴۲٫۳۴ اصلاح کند و خبر امروز از موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا نیز می تواند بر تمایلات بازار نفت تاثیر گذار باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است حرکت افزایشی شارپی قیمت نفت برنت از سطح ۴۰٫۱۰ به عنوان بخشی از یک موج اصلاحی از سطح ۴۴٫۹۴ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل) در نظر گرفته می شود که برای امروز احتمال برگشت به سطح ۴۲٫۳۴ را بوجود آورده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که افزایش اخیر قیمت نفت برنت در موج b صورت گرفته است که بعد از تکمیل شدن این موج باید منتظر برگشت قیمت نفت برنت در موج c باشیم که در نمودار پایین به وضوح دیده می شود.

در نمودار زیر موج افزایشی قدرتمند b به معنای تمایلات افزایشی قیمت نفت برنت است و به باور ما این موج نزولی c به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۴۰٫۱۰ پایان می یابد و پس از آن می بایست منتظر افزایش قیمت نفت برنت باشیم.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) به ۴۴٫۹۴ سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۳٫۳۴ و ۴۰٫۷۳ قرار دارند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته اند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۴۴٫۹۴ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید و افزایش قیمت نفت برنت به سطوح ۴۶٫۰۳ و ۴۶٫۰۹ صادر خواهد کرد که سطح ۴۶٫۰۹ دلار/بشکه بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت