تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن از نظر تحلیل تکنیکال سیگنال و موقعیت خرید صادر شده است و به همین خاطر پیش بینی می کنیم قیمت آن با افزایش به سوی سطح ۵۰۳۷ دلار/تن روبرو شود و این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است حرکت صعودی شارپی روز گذشته تاییدی در جهت از سرگیری موج افزایشی c است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) است و در این موج قادر است در میان مدت تا سطح ۵۴۴۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صعود کند.

با این حال این هدف افزایشی ۵۴۴۴ برای قیمت مس در امروز کمی دور از ذهن است و برای امروز نزدیک ترین هدف افزایشی قیمت مس را بهتر است سطح ۵۰۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نظر گرفت. در چارت پایین مشاهده می شود که قیمت مس سطح مقاومت ۴۹۴۱ را لمس کرده است و احتمال آن می رود که مدتی کوتاه در نزدیکی این سطح قرار گیرد و کمی استراحت کند و بعد از آن به سوی سطح ۵۰۳۷ صعود کند.

لازم به ذکر است که هر گونه حرکت اصلاحی شدید به سوی سطح ۴۸۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بعید به نظر می رسد و پیش بینی می کنیم تغییر و تحولات تکنیکال باز هم به خریداران مس چراغ سبز نشان دهد و از این رو می توان ادامه صعود مس به سطح ۵۰۳۷ را بیش از پیش مجسم کرد.

در نمودار زیر و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی روند احتمالی حرکت آتی مس و هدفهای بعدی آن به ترتیب در سطوح ۵۰۳۷ و ۵۱۳۳ و پس از آن سطوح ۵۲۵۲ و ۵۳۳۳ و ۵۴۴۴ دلار/تن مشخص شده اند. منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۶۰۸ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید و موقعیت خوبی برای افزایش دیگر تا سطح ۱۶۲۶ فراهم خواهد کرد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد و در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۶۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند. با این حال برای امروز هدف واقع بینانه قیمت آلومینیم آلیاژی سطح ۱۶۰۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح حمایت ۱۵۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که در چارت پایین دیده می شود. با نگاهی به نمودار پایین می توان مشاهده کرد که قیمت این فلز پس از درهم شکسته شدن سطح مقاومتی که در سطح مقاومت ۱۵۸۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده بود، اکنون مصمم تر از گذشته به سوی سطوح ۱۶۰۸ و ۱۶۲۶ در حال بازگشت می باشد.

بنابراین در صورتیکه خریداران آلومینیم آلیاژی به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۶۰۸ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب تا نرخ ۱۶۴۹ و پس از آن سطح ۱۶۷۴ دلار/تن حرکت خواهد کرد که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم