تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت در نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته قرار دارد و برای امروز با توجه به افزایش اختلاف نرخ بهره آلمان – آمریکا ، احتمال برگشت قیمت از نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۴۰۰ به نرخهای پایین ۱٫۱۳۵۰ وجود دارد و برای امروز اکنون سطح ۱٫۱۴۰۰ به عنوان مقاومت یورو عمل می کند و اکنون به نظر می رسد که قیمت در نزدیکی این سطح مقاومت با چالش جدی مواجه شود.

این در حالی است که اگر امروز این سطح مقاومت ۱٫۱۴۰۰ با قدرت شکسته شود نشانه هایی از تقاضا برای ورود به خرید یورو با هدف ۱٫۱۴۶۵ و ۱٫۱۴۷۰ ایجاد خواهد شد. همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم سطوح حمایت قیمت یورو نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۲۸۵ ، ۱٫۱۲۸۰ ، ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۲۶۵ ، ۱٫۱۲۵۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۲۴۰ ، ۱٫۱۲۳۵ ، ۱٫۱۲۲۵ و ۱٫۱۲۲۰ است.

در تقویم اقتصادی، اعلام آمار فروش خانه های موجود آمریکا و فردا جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) دیده می شود و به طور کلی، توجه بازار به وضعیت کلی آمارهای منتشره در ایالات متحده است و به باور ما افزایش جریان ریسک پذیری و تقویت قیمت نفت بیشتر به نفع ارزهای متکی به بالا از جمله دلار استرالیا، دلار نیوزلند و دلار کانادا خواهد انجامید.

لازم به ذکر است انتشار اخباری در خصوص اینکه درصد نظرسنجی مردم انگلیس در مورد ماندن این کشور در اروپا از درصد نظرسنجی ها از خروج اروپا در آستانه برگزاری همه پرسی در روز ۲۳ ژوئن بیشتر شده است این مساله امروز نیز معامله گران را به خرید پوند بیشتر ترغیب کرده است.

برای امروز قیمت پوند در مقابل دلار آمریکا به بالای سطح ۱٫۴۴۰۰ افزایش یافت و مقاومتهای بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۴۴۲۰ ، ۱٫۴۴۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۴۸۱۶ به ۱٫۳۸۳۶)، ۱٫۴۴۵۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) و ۱٫۴۴۵۷ (بالاترین سطح ۳۰ مارس) و ۱٫۴۴۶۸ (بالاترین سطح ۲۱ مارس) و پس از آن سطوح ۱٫۴۵۰۰ و ۱٫۴۵۱۴ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) قرار دارند. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت پوند به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۴۲۷۰ و ۱٫۴۲۴۰ و ۱٫۴۲۰۰ تشکیل شده اند.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس طلا در کوارتر دوم سال ۲۰۱۶ پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۲۸۳ دلار افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید قوی تا محدوده ۱۳۸۰ و ۱۵۲۷ صادر خواهد کرد.  همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۵۱٫۷۰ (پایین ترین سطح اوت ۱۹۹۹) به ۱۹۲۰ (بالاترین سطح ۲۰۱۱) تشکیل شده است.

در نمودار پایین سطح حمایت ۱۰۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نیز منجر به تشکیل حرکت اصلاحی فعلی قیمت اونس طلا شده است. از نظر تحلیل تکنیکال هنوز معلوم نیست که این حرکت اصلاحی تا چقدر قدرت و توان اصلاح و چه پترن یا الگوی تکنیکالی را تشکیل خواهد داد.

به عقیده ما چنانچه این حرکت اصلاحی قوی باشد می تواند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ تا هدف ۱۵۲۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) افزایش یابد. اما هدف واقع بینانه ما بر روی سطح ۱۳۸۰ قرار دارد که در چارت پایین این سطح محل برخورد قیمت اونس طلا به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۹۲۰ (بالاترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۰۴۵ قرار گرفته است. از این رو بازار از نظر روانی به سطح مقاومت ۱۲۸۳ حساس خواهد بود و این سطح مورد توجه معامله گران اونس طلا قرار دارد.

به باور ما این حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱۳۸۰ یا ۱۵۲۷ تا زمانیکه قیمت اونس طلا سطح مقاومت ۱۲۸۲ را با قدرت نشکند، تایید نخواهد شد. از این رو پیش بینی می کنیم اگر حرکت اصلاحی ضعیف و کوتاه باشد می توان هدف این حرکت اصلاحی را همان حدود سطح مقاومت ۱۲۸۳ در نظر گرفت و بعد از آن امکان تشکیل یک حرکت رنج و خنثی بین سطوح ۱۰۸۶ و ۱۲۸۳ وجود دارد.

بررسی الگوی امواج الیوت در نمودار روزانه بیانگر آن است که احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی قدرتمند وجود دارد زیرا همانطور که در چارت روزانه مشخص است از منظر بررسی شمارش امواج الیوت این حرکت اصلاحی از سطح ۱۰۴۵ در قالب پنج موج شکل گرفته است که انتظار میرود موج نهایی یعنی موج (۵) قیمت اونس طلا را تا حدود سطح ۱۲۸۳ یا حتی بالاتر برساند.

 اما یادآوری می شود اگر قیمت اونس طلا در سه ماهه دوم سال جاری به هر دلیلی نتواند از سطح مقاومت ۱۲۸۳ عبور کند و در پایین این سطح برای مدت طولانی تثبیت شود امکان قرار گرفتن قیمت اونس طلا در بین سطوح رنج و خنثی ۱۰۸۶ و ۱۲۸۳ وجود دارد. این در حالی است که برای سه ماهه دوم سال جاری امکان تقویت اونس طلا ۱۳۸۰ و ۱۵۲۷ از طریق عبور از سطح مقاومت ۱۲۸۳ دلار چندان بعید نخواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا