تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۲۵۶ را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال خرید تا سطوح مقاومت بعدی ۱۲۶۴ و ۱۲۷۰ صادر خواهد کرد که این حرکت صعودی را در نمودار پایین تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۲۴۴ به وضوح نشان داده است.

در نمودار پایین صعود مجدد قیمت اونس طلا به نرخهای بالا و شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۶ همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم. در حال حاضر اونس طلا همچنان در سطوح بالای ۱۲۵۰ قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت افزایشی آن امتداد بیشتری داشته باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳(۵) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) تشکیل شده است. این موج از قدرت و توانایی بسیار زیادی برای رسیدن به سطح ۱۲۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است که به محض شکسته شدن سطح ۱۲۵۶ این هدف بزودی لمس خواهد شد.

در چارت پایین سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱۲۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ۱۲۴۰ و ۱۲۳۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) قرار دارند. از آنجایی که امروز قیمت اونس طلا کاملاً در بالای سطح ۱۲۴۴ تثبیت شده است، به اعتقاد ما شکسته شدن سطح ۱۲۵۶ راه را برای رسیدن قیمت به سطوح ۱۲۶۴ و ۱۲۷۰ هموار خواهد کرد.

در ادامه، احتمال امتداد صعود قیمت اونس طلا تا سطح ۱۰۰% فیبوناچی پروجکشن یعنی سطح ۱۲۷۷ نیز وجود دارد و امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و بانک مرکزی اروپا (ECB) تشکیل جلسه خواهد داد. بنابراین از نظر تحلیل تکنیکال معامله گران در حرکت صعودی برای خرید اونس طلا از بالای ۱۲۵۶ با هدفهای ۱۲۶۴ ، ۱۲۷۰ و پس از آن سطح ۱۲۷۷ دوباره وارد عمل خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا