تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۴۵٫۰۴ دلار/بشکه افزایش یابد و شکسته شدن این سطح باعث تقویت قیمت نفت به سطح ۴۷٫۵۴ می شود. در چارت پایین مشخص است که افزایش شارپی روز گذشته قیمت نفت سیگنال روشنی از شروع حرکت صعودی با هدف رسیدن قیمت به سطوح ۴۵٫۰۵ و ۴۷٫۵۴ ظاهر کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۵) تشکیل شده اند و برای امروز سیگنال خرید صادر کرده است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت نفت در موج افزایشی C قرار گرفته است که در این موج از قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۴۵٫۰۵ یا حتی ۵۱٫۰۹ برخوردار است که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۲٫۴۲ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل) خواهد بود.

از نظر تحلیل تکنیکالی به نظر می رسد که ادامه روند صعودی قیمت نفت برای فعالان بازار مسلم شده است و گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی (IEA) در مورد کاهش تولیدات نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری، خود را در ارزش قیمت نفت و افزایش قابل توجه آن نشان داده است.

با بازگشت توجهات به شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ قیمت نفت مجددا خیز خود را برای حرکت به سمت اعداد بالاتر ۴۵٫۰۵ برداشته است و می توان انتظار داشت که در کوتاه مدت و میان مدت قیمت نفت تا سطوح ۴۷٫۵۴ و ۵۰٫۹۲ و ۵۱٫۰۹ دلار/بشکه صعود کند که هر یک از این سطوح در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۶٫۰۶ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۶٫۹۸ صادر می کند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که این موج به احتمال زیاد تا حوالی سطوح مقاومت ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ (خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی) افزایش خواهد یافت و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۴۴٫۷۲ نشان داده است. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۴٫۷۲ خواهد بود و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

چنانچه در ابتدا نیز بدان اشاره کردم در حال حاضر نوسانات بازار نفت تاثیر بسیار زیادی را از تحولات بازارهای مالی می پذیرد، بدین جهت، توجه به رشد شاخصهای سهام بین الملل و سیر حرکت نقدینگی در بازار کالا نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد. در چارت پایین هدف اولیه که برای نفت برنت تعیین کرده بودیم شکسته شده است و حرکت قیمت در بالای این سطح صعودی است و زمینه ساز صعود بیشتر تا سطوح ۴۶٫۰۶ و ۴۶٫۹۸ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت.

بدین دلیل حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال کاملاً صعودی است و خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۶٫۰۶ روندی کاملاً افزایشی را به همراه خواهد داشت و در حرکت صعودی معامله گران برای خرید نفت برنت از نرخ ۴۶٫۰۶ و بالاتر با هدفهای ۴۶٫۹۸ و ۴۸٫۲۲ دلار/بشکه وارد عمل خواهند شد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت