تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۵۰۳۷ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹۴۱ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) است و در میان مدت پیش بینی می کنیم قیمت آن در این موج تا سطح ۵۴۴۴ صعود کند و برای امروز هدف واقع بینانه باید در سطح ۵۰۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نظر گرفت.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت بر روی سطح ۴۹۴۱ قرار گرفته است که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال کاهش به سطح ۴۸۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست. از منظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد کماکان روند افزایشی قیمت مس ادامه یابد و مس قدرتمندانه تقویت شود.

از این رو به نظر می رسد در حرکت صعودی، بازگشت قیمت مس به بالای سطح ۴۹۴۱ می تواند ادامه روند صعودی قیمت مس را نوید بخش باشد. برای انجام معاملات موفق، تحولات تکنیکال را در نمودار زیر بدقت مد نظر داریم که در چارت پایین مشاهده می کنید و تمایلات بازار نشان می دهد که مس برای ادامه حرکت افزایشی آماده است.

بنابراین خریداران مس از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و پیش بینی می کنیم بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰۳۷ باقی بماند. تا هنگامیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۴۹۴۱ قرار دارد، روند کلی همچنان صعودی است و در نمودار زیر افزایش قیمت مس را به سطوح مقاومت ۵۰۳۷ و ۵۱۳۳ دلار/تن پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۶۲۶ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۱۶۴۹ صعود کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C  تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) است و در این موج از توانایی زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۱۶۴۹ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی است.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است سطح مقاومت ۱۶۲۶ لمس شده است و موقتا مانع از افزایش بیشتر به سوی سطح مقاومت ۱۶۴۹ شده است و انتظار داریم این حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح مقاومت ۱۶۲۶ اتفاق افتاده است در نزدیکی سطح حمایت ۱۶۰۸ تکمیل شود.

در نمودار زیر سطح ۱۶۰۸ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی وجود دارد و پایین تر از آن سطح حمایت بعدی بر روی ۱۵۸۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد و از آنجایی که موج افزایشی C جز موجهای پرنوسان و قوی بازار می باشد پیش بینی می کنیم اگر امروز سطح مقاومت ۱۶۲۶ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش تا سطح ۱۶۴۹ صادر کند.

از این رو برای امروز چشم انداز حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی همچنان صعودی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به سطح ۱۶۴۹ از طریق عبور از سطح مقاومت ۱۶۲۶ دلار/تن است که در نمودار پایین مشاهده می کنید و به همراه آن انتظار می رود حرکت افزایشی آن باز هم ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم