تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطوح حمایت ۱۲۴۴ و ۱۲۴۲ شود به ترتیب تا سطوح ۱۲۳۶ ، ۱۲۳۴ و  ۱۲۳۲ اصلاح کند، در غیر این صورت ممکن است دوباره از نزدیکی سطح حمایت ۱۲۴۴ با افزایش روبرو شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت ۱۲۴۴ و ۱۲۳۶ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ – (۵) تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) می باشد.

در چارت پایین عمق حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۲۷۰ (بالاترین سطح روز گذشته) به معنای برگشت موج افزایشی از سطح ۱۲۲۳ (پایین ترین سطح ۱۴ آوریل) می باشد و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی احتمال اصلاح و برگشت قیمت اونس طلا به سوی سطوح ۱۲۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۲۳۴ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و پس از آن سطح ۱۲۳۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تنها از طریق تثبیت دو ساعته پایین ۱۲۴۴ ممکن خواهد بود.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی مقاومتها بر روی سطوح ۱۲۵۴ ، ۱۲۵۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شوند و اگر به هر دلیلی به بالای این سطوح برسد سیگنال افزایش به سمت سطوح ۱۲۶۴ و ۱۲۷ صادر خواهد کرد. واقعیت آن است که اونس طلا پس از افزایش روز گذشته به بالاترین سطح ۵ هفته اخیر به مقاومتهای مهمی برخورد کرده است و ممکن است ملاحظات تکنیکی برای مدتی بر بازار چیره شود.

از نظر تحلیل تکنیکال تمایلات نزولی در حالی شکل می گیرد که قیمت در سطوح پایین ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار گرفته است و انتظار می رود امروز با شکسته شدن سطوح ۱۲۴۴ و ۱۲۴۲ نشانه هایی از شروع حرکت نزولی بر خلاف جهت صعود تا نرخ ۱۲۷۰ دیده شود و قیمت اونس طلا را تا سطوح ۱۲۳۶ و ۱۲۳۴ و ۱۲۳۲ پایین بکشاند.

امروز خبر اقتصادی چندان مهمی نداریم و به عبارتی تقویم اقتصادی آمریکا کم حجمی را داریم و بیشتر توجهات بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده معطوف شده است. در حال حاضر بازار چندان تمایلی به حرکت ندارد و معامله گران ترجیح داده اند تا شکسته شدن سطوح حمایت ۱۲۴۴ و ۱۲۴۲ یا هنگام مشخص شدن اخبار هفته آینده بانک مرکزی آمریکا منتظر بمانند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا