تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن موقتا بین سطوح ۴۹۴۱ و ۵۰۳۷ دلار/تن در نوسان باشد و پس از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. با این حال در چارت زیر روند قیمت مس همچنان صعودی پیش بینی می شود و این همان طوفانی بود که پیشتر انتظار آن را داشتیم و بارها با استناد به اخبار و آمارهای رسمی بدان اشاره نموده بودیم.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ تشکیل شده است و همانگونه که قبلا نیز بدان اشاره کردیم در میان مدت در این موج از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۴۴۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

از منظر تحلیل تکنیکال ساختار دقیق این موج هنوز ناشناخته است و در چارت پایین این موج از پنج موج کوچک یا سه موج تشکیل شده است و برای امروز چنانچه قیمت مس موفق به شکست و عبور از سطح مقاومت ۵۰۳۷ شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۱۳۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر می کند.

از نظر فاندامنتالی افزایش آمار واردات چین به صعود چشمگیر قیمت مس به بالاترین سطح ۱ ماهه گذشته کمک کرده است و انتظار داریم که این روند افزایشی همچنان ادامه یابد. در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۴۹۴۱ با قدرت شکسه شود زمینه را برای کاهش به سطح ۴۸۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بوجود می آورد. با این حال، در صورت تثبیت قیمت در بالای سطح ۵۰۳۷ از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل مس نخواهد بود، امکان صعود بیشتر به سطح ۵۱۳۳ دلار/تن وجود خواهد داشت که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۶۴۹ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۷۴ می شود و برای امروز می بایست منتظر شکست سطح مقاومت ۱۶۴۹ باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C  یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است.

در چارت پایین اندیکاتور MACD نشاندهنده خسته شدن این موج افزایشی است که احتمال توقف قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۶۴۹ را بیشتر می سازد. در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی سطح ۱۶۰۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارد و اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۵۸۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

در نمودار زیر قیمت فشار زیادی را بر سطح حمایت کلیدی ۱۶۰۸ ایجاد کرده و تنها شکسته شدن این سطح می تواند موقتا روند صعودی را به مخاطره بیاندازد. با این حال تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح حمایت ۱۶۰۸ تثبیت شده است، برای امروز تمرکز قیمت تا رسیدن به سطح مقاومت ۱۶۴۹ و در ادامه تا نرخ ۱۶۷۴ دلار/تن است که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم