تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) مورد حمایت قرار بگیرد و مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا به سوی سطح ۱۲۴۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) تشکیل شده است.

به باور ما موج افزایشی قیمت اونس طلا که از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) شروع شده است بخشی از استمرار موج افزایشی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) تلقی می شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت نشان داده است.

در حرکت نزولی تنها به شرط آنکه سطح حمایت ۱۲۲۹ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۲۲۴ (پایین ترین سطح ۱۴ آوریل) و ۱۲۱۶ و پس از آن سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) می شود.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها آمار فروش خانه های نوساز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵۱۲۰۰۰ واحد به ۵۲۰۰۰۰ واحد افزایش یابد و در آستانه اعلام تصمیم نرخ بهره روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) معامله گران با احتیاط بیشتری اقدام به انجام معاملات می کنند.

اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهند شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا را فراهم آورد و در این میان بی شک اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

بحثهای مربوطه در خصوص اقتصاد جهانی، چشم انداز نرخ بهره و سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا در سال جاری اهمیت خاصی برای اونس طلا و نقره دارند. از این رو باید منتظر اعلام تصمیم نهایی از سوی FOMC در روز چهارشنبه باشیم. شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی ادامه دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا