تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۴۳٫۰۱ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۴۲٫۸۰ و ۴۲٫۶۷ و پس از آن به سطوح ۴۲٫۴۶ و ۴۲٫۲۹ کاهش یابد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۴۳٫۵۶ و ۴۳٫۹۰ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۴۳٫۰۱ بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۴٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل) تشکیل شده است. هر چند قیمت نفت پس از برخورد به این سطح حمایت مقداری اصلاح کرده است اما این حرکت بسیار کوتاه و محدود به مقاومتهای ۴۳٫۵۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۴۳٫۹۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

اکنون چنانچه در بالا بدان اشاره کردیم، با صعود قابل توجه قیمت نفت در هفته گذشته به سطح ۴۴٫۴۵ اکنون حرکت اصلاحی آغاز شده است و انتظار می رود پس از آن باز هم شاهد ادامه حرکت اصلاحی تا نرخهای ۴۲٫۶۷ ، ۴۲٫۴۶ و ۴۲٫۲۹ باشیم. در آستانه جلسه کشورهای صادر کننده نفت در ماه ژوئن موضع گیری مقامات ذی نفوذ آن می تواند امیدهای تازه ای را برای بازار به ارمغان بیاورد.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۳٫۹۰ در چنین وضعیتی خریداران نفت با هدف ۴۴٫۴۵ با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد اما قبل از این حرکت احتمال تشکیل یک موج اصلاحی به ترتیب تا سطوح ۴۲٫۶۷ و ۴۲٫۴۶ و ۴۲٫۲۹ دلار/بشکه وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در محدوده خنثی بین سطوح ۴۴٫۷۲ و ۴۶٫۰۶ دلار/بشکه در نوسان باشد و پس از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) قرار دارند. به باور ما این موج هنوز تکمیل نشده است و به احتمال بسیار تا محدوده ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ افزایش خواهد یافت که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۰۶ موجب تقویت قیمت نفت برنت به سطح ۴۸٫۲۲ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۴٫۷۲ منجر به کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۳٫۶۵ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می گردد.

بنابراین همچنان بر این باوریم که اگر روند صعودی قیمت نفت برنت استمرار داشته باشد، احتمال افزایش بیشتر تا سطح مقاومت اولیه ۴۶٫۰۶ وجود دارد و از این سطح، احتمال شروع حرکت صعودی تا سطح ۴۸٫۲۲ که بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی قرار دارد، وجود دارد و در صورت تداوم در موج ۳ اهداف بعدی به ترتیب سطوح مقاومت ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ دلار/بشکه خواهند بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت