تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری در اطراف سطح حمایت ۴۹۷۹ دلار/تن مورد حمایت قرار بگیرد و پس از آن به سطوح ۵۰۹۰ ( خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی و بالاترین سطح ۲۲ آوریل) افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت این فلز در موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۶۳۱ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) تشکیل شده است و در این موج موقتا با سطح مقاومت ۵۰۹۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) مواجه است. این بدان معنا است که قیمت مس پیش از شروع حرکت صعودی جدید، بیشتر متمایل است تا در بالای سطح حمایت ۴۹۷۹ تثبیت شود.

به همین خاطر قیمت مس پس از برخورد به این سطح مقاومت مقداری به سطوح پایین سطح حمایت ۵۰۳۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) اصلاح کرده است و در چارت پایین حمایت بعدی بر روی سطح ۴۹۷۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود سیگنال کاهش به سطح ۴۹۴۹ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) صادر می کند.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰۳۱ باعث افزایش قیمت مس به سطح ۵۰۹۰ می شود و از این رو برای امروز این احتمال در بازار وجود دارد که پوزیشن هایی برای خرید مس در نزدیکی سطح حمایت ۴۹۷۹ ایجاد خواهد شد و به باور ما برای امروز نرخ ۴۹۷۹ سطح بسیار مستحکم است که عبور از آن برای مس کمی دشوار خواهد بود.

در صورت تثبیت قیمت مس بالای این سطح حمایت قیمت مس آماده افزایش به سوی سطوح ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) و پس از آن سطح ۵۱۱۶ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۶۲۶ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۴۹ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده بود که شکسته شد. سطح حمایت بعدی نیز بر روی ۱۶۲۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قرار دارد که پیش بینی می کنیم این حرکت اصلاحی در نزدیکی این سطح حمایت پایان یابد و قیمت آن دوباره با افزایش روبرو شود.

در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) سیگنال خرید تا سطوح ۱۶۷۴ و ۱۶۹۰ صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند. بدین جهت تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در سطح بالای ۱۶۲۶ تثبیت نشود، همچنان به حرکت در روند صعودی پایبندیم و رسیدن به محدوده حمایت ۱۶۲۶ می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید باشد.

از این رو با گرفتن پوزیشن خرید در نزدیکی سطح حمایت ۱۶۲۶ موافق هستیم و با توجه به اینکه روند افزایشی در موج C کاملاً در جریان است، باید در انتظار شروع موج حرکت صعودی باشیم و در وضعیت کنونی باید در انتظار ماند تا با شروع حرکت اصلاحی، در نرخهای نزدیکی سطح حمایت ۱۶۲۶ اقدام به خرید نمود تا قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح بالای ۱۶۴۹ برسد و پس از آن حرکت افزایشی با هدفهای ۱۶۷۴ و ۱۶۹۰ دلار/تن آغاز گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم