تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو، ین ژاپن، دلار کانادا، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری با سطح مقاومت ۹۵٫۲۴۱ مواجه شود و مقداری به سوی سطح حمایت ۹۴٫۴۵۷ اصلاح کند و پس از آن دوباره با افزایش روبرو شود.

در چارت پایین به نظر می رسد حرکت سه موجی قیمت از سطح ۱۰۰٫۰۶ (بالاترین سطح ۱۲ مارس ۲۰۱۵) به پایان رسیده است و موج آخر یعنی موج C به پنج موج کوچک تر تقسیم شده است. براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی از موج C نشان می دهد که سطح مقاومت بر روی سطح ۹۵٫۲۴۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) و سطح حمایت ۹۴٫۴۵۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) قرار دارند.

برای هفته جاری چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۹۵٫۲۴۱ برسد سیگنال افزایش به سوی سطوح ۹۵٫۷۲۵ و ۹۶٫۰۲۴ صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی قرار گرفته اند.

در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا هرچند که باید انجام یک حرکت اصلاحی برای شاخص دلار آمریکا به سوی سطح حمایت ۹۴٫۴۵۷ را حتماً مد نظر داشت اما اخبار مهم این هفته را پیگیری کنید و با شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۲۴۱ منتظر واکنش مثبت شاخص دلار آمریکا به ترتیب به سطوح ۹۵٫۷۲۵ و ۹۶٫۰۲۴ باشید که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

این هفته در آستانه شروع نشست حساس بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که روز چهارشنبه برگزار می شود، انتظار می رود بیشتر معامله گران تمایلی برای ورود به بازار نداشته باشند و در زوج ارز یورو – دلار آمریکا چنانچه سطح حمایت ۱٫۱۱۹۲ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۱۵۹ (کف کانال نزولی روزانه) و ۱٫۱۱۴۲ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) صادر خواهد کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال سطوح مقاومت یورو نیز به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۳۰۰ و ۱٫۱۳۱۱ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۱۳۹۸ به ۱٫۱۲۱۷) و پس از آن سطح ۱٫۱۳۳۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۳۹۸ به ۱٫۱۲۱۷) قرار دارند. با توجه به آنکه برای شاخص دلار آمریکا ابتدا یک حرکت اصلاحی و پس از آن افزایش قیمت را در هفته جاری پیش بینی کرده ایم این بدان معنی است که با اصلاح قیمت یورو به نرخهای بالا، امکان ورود مجدد فروشندگان وجود دارد.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا در حال حاضر سطح مقاومت ۱٫۴۴۷۵ بسیار مهم است و در صورت شکسته شدن هدف بعدی سطوح ۱٫۴۴۹۳ و ۱٫۴۵۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۴۵۰۷ و ۱٫۴۵۱۴ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) و ۱٫۴۵۲۰ خواهد بود. سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی سطح ۱٫۴۴۰۰ و ۱٫۴۳۷۵ و ۱٫۴۳۶۵ و ۱٫۴۳۵۰ قرار دارند. ارزش پوند عمدتا به خاطر آنکه تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد طرفداران باقی نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا رای بالایی را نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کسب کرده اند با افزایش به بالای سطح ۱٫۴۴۵۰ روبرو شده است. قرار است همه پرسی انگلیس در روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر ماه) برگزار شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا