تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

روزهای گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم  رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است. این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است و در نوشتار های گذشته به این مسئله اشاره کردیم که در چنین وضعیتی تا خبر بانک مرکزی آمریکا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند.

با این حال از نظر تحلیل تکنیکال امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۲۲۹ بتواند به سوی سطح مقاومت ۱۲۴۹ افزایش یابد و تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطح ۱۲۳۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ و ۲۱ روزه گذشته) می تواند زمینه این حرکت افزایشی به سوی سطح ۱۲۴۹ را فراهم آورد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱  دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) تشکیل شده است.

به باور ما موج افزایشی قدرتمندی که از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) شروع شده در راستای ادامه حرکت افزایشی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) می باشد که می تواند در روزهای آینده دوباره سطح ۱۲۸۲ را لمس کند که قبلا نیز در چشم انداز تحلیلی سه ماهه بدان اشاره کرده بودیم.

بدین ترتیب اگر قیمت به بالای سطح ۱۲۴۹ برسد زمینه را برای صعود به ترتیب به سطوح ۱۲۶۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) و ۱۲۸۲ ایجاد می کند. در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۲۹ و ۱۲۲۷ می بایست منتظر کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۲۲۰ ، ۱۲۱۶ و ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۱ آوریل) باشیم.

در حال حاضر تلاش اونس طلا برای تثبیت بالای سطح ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تاییدی از ادامه روند صعودی آن به سوی سطح ۱۲۴۹ است که در نمودار پایین مشاهده می کنید. هرچند ممکن است در جلسه فردا شب نرخ بهره تغییری نیابد اما احتمال صدور بیاینه ای که حکایت از اتخاذ سیاست محتاطانه بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره همانند بیانیه قبلی داشته باشد بسیار است که اگر چنین شود انتظار داریم قیمت اونس طلا تقویت شود.

بنابراین مهمترین خبر هفته اعلام تصمیم کمیته FOMC در خصوص نرخ بهره بانکی آمریکا در روز چهارشنبه است و برای امروز نیز شاهد اعلام اخبار مربوط به آمار سفارشات کالاهای بادوام و ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا خواهیم بود اما به احتمال زیاد این اخبار همانند روز گذشته تاثیر چندانی بر روند حرکت اونس طلا نگذارد و بازار به انتظار خبر فردا شب بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا