تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به نزدیکی سطوح مقاومت ۴۳٫۲۱ و ۴۳٫۳۵ دلار/بشکه اصلاح کند و دوباره پس از آن به سوی سطح ۴۲٫۵۸ (پایین ترین سطح روز گذشته) کاهش یابد که این حرکت کاهشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در نمودار زیر نشان داده است.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی از سطح ۴۴٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل) یک حالت پیچیده اصلاحی را تشکیل داده است که از سه موج شکل گرفته است و موج سوم یعنی موج C در حال اصلاح قیمت به سوی سطوح ۴۲٫۴۶ و ۴۲٫۱۲ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

در چارت پایین این موج در سه موج کوچک ساخته شده است که موج سوم یعنی موج (c) نیز از سه موج کوچکتر ایجاد شده است و موج دوم (b) به احتمال زیادی در نزدیکی سطوح مقاومت ۴۳٫۲۱ و ۴۳٫۳۵ (خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) پایان می یابد و پس از آن باید منتظر از سرگیری کاهش قیمت نفت در موج c به سوی سطوح ۴۲٫۴۶ و ۴۲٫۱۲ باشیم.

از این رو در نمودار زیر همچنان روند حرکت نفت را در کوتاه تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت ۴۳٫۲۱ و ۴۳٫۳۵ قرار دارد موقتا در مسیر نزولی و اصلاحی می دانیم و انتظار می رود این حرکت برای امروز به ترتیب تا سطوح ۴۲٫۴۶ و ۴۲٫۱۲ ادامه داشته باشد.

با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت در سطح مقاومت ۴۳٫۲۱ و پس از آن سطوح ۴۳٫۳۵ و ۴۳٫۵۶ انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای ۴۲٫۴۶ و ۴۲٫۱۲ دلار/بشکه پیش بینی می شود و پیش از صعود قیمت زمینه ادامه حرکت اصلاحی نفت آمریکا را بیشتر فراهم کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح ۴۴٫۲۶ دلار/بشکه یعنی پایین ترین سطح دیروز را لمس کند و چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۴۶٫۱۸ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل) هنوز تکمیل نشده باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است که انتظار داریم در موج آخر یعنی موج C به سوی سطح ۴۴٫۰۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد. از نظر تحلیل تکنیکال این موج ساختار پیچیده ی دارد که می تواند به سه موج کوچک تر تقسیم شود.

این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که سطح مقاومت بر روی ۴۵٫۱۸ و پس از آن در سطح ۴۵٫۹۰ قرار دارند که سطح ۴۵٫۱۸ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص شده است و اگر این سطح شکسته شود باعث افزایش محدود قیمت به سطح ۴۵٫۹۰ می شود و بالاتر از آن سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۴۶٫۱۸ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل) و ۴۶٫۳۵ (سقف بولینجر باند هفتگی) و ۴۶٫۹۰ (سقف کانال افزایشی روزانه) قرار دارند.

برای امروز چنانچه قیمت نفت برنت به پایین سطح ۴۴٫۷۴ برسد سیگنال کاهش به ترتیب تا سطوح ۴۴٫۲۸ و ۴۴٫۰۲ صادر خواهد کرد که در نمودار پایین مشاهده می کنید. اگر از دیدگاه امواج الیوت به نمودار توجه کنیم و به بررسی روند قیمت آن بپردازیم، قیمت نفت برنت اکنون در موج C الیوت قرار دارد و روند قیمتی در حال تشکیل سومین موج از امواج الیوت می باشد که می تواند قیمت را به ترتیب تا سطح ۴۴٫۴۶ و ۴۴٫۲۸ دلار/بشکه کاهش دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت