تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۰۳۲ دلار/تن افزایش یابد و این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح ۴۹۸۰ نشان داده است که در نمودار زیر دیده می شود.

از دیدگاه بررسی تحلیل تکنیکال در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۶۳۱ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) تشکیل شده است.

طبق بررسی امواج الیوت ویو به باور ما این موج از توانایی خوبی برای افزایش قیمت به سطح ۵۱۱۶ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و برای امروز اولین هدف مس را بهتر است در سطح ۵۰۳۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) در نظر گرفت.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۹۸۰ منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطوح ۴۹۴۹ و ۴۹۲۷ می شود که هر یکی از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند و این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

بدین ترتیب از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به قرار گرفتن قیمت مس بالای سطح حمایت ۴۹۸۰ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای ۵۰۳۲ و پس از آن سطوح ۵۰۶۴ و ۵۰۹۱ است که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می کنید و از این رو در میان مدت در موج ۳ امکان شروع روند افزایشی برای قیمت مس با هدف ۵۱۱۶ دلار/تن چندان بعید نیست و با توجه به این شرایط، امروز برای مس پیش بینی حرکت مثبت را داریم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۷۵ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۵۰ تایید کرده است که در نمودار زیر دیده می شود. برای امروز سطح ۱۶۴۹ را می توان یک کف و ساپورت قوی برای قیمت در نظر گرفت و قیمت در مرکز این ناحیه اهمیت ویژه‌ای دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج تا محدوده ۱۷۱۵ و ۱۷۵۶ صعود کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

در چارت پایین سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۶۷۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سطح ۱۶۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) صادر می شود. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۵۰ با قدرت شکسته شود باعث کاهش جزئی قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۲۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات، احتمال صعود قیمت زیاد است و خرید در محدوده بالای سطح ۱۶۵۰ با در نظر داشتن حد استاپ پایین سطح حمایت ۱۶۲۶ معقول می باشد که در صورت صعود سطوح ۱۶۷۵ و ۱۶۹۰ و پس از آن سطوح ۱۷۱۵ و ۱۷۵۶ دلار/تن هدفهای بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی خواهند بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم