تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز نوسانات بازار کماکان تحت تاثیر رویدادهای مرتبط با آمارهای اقتصادی آمریکا از جمله آمار سفارشات کالاهای بادوام و ضریب اطمینان مصرف کنندگان است و بر حرکت بازار تاثیر گذار است. پس از اعلام اخبار امروز، فردا شب گزارش پرنوسان بازار جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) حرکات بازار را تحت شعاع قرار خواهد داد که قطعاً فرصتهای معاملاتی را برای معامله گران فراهم خواهد نمود.

برای امروز پیش بینی می کنیم اگر آمارهای اقتصادی آمریکا از جمله آمار خالص سفارشات کالاهای بادوام و آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا کمتر از حد پیش بینی بازار اعلام شوند این مساله باعث انتظارات بازار از اتخاذ لحن ملایم بانک مرکزی آمریکا در جلسه فردا شب شود و منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزها مخصوصا در برابر پوند شود که امروز به بالاترین سطح خود در ۱۲ هفته گذشته صعود کرده است.

هم اکنون این انتظارات در بازار بوجود آمده است که اکثریت انگلیسی ها در همه پرسی روز ۲۳ ژوئن به باقی ماندن این کشور در اتحادیه رای خواهند داد که این انتظارات در حال حاضر معامله گران را وارد پوزیشن خرید پوند کرده است و قیمت آن را به بالاترین حد خود قبل از تعیین زمان همه پرسی انگلیس نزدیک کرده است.

این تصمیم از آن جهت مهم است که نتیجه پیوستن یا جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به تغییرات گسترده در سیاست خارجی و داخلی این کشور در قاره سبز منجر می شود. از نظر تحلیل تکنیکال در زوج ارز پوند – دلار آمریکا اکنون در کوتاه مدت با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۴۵۵۰ انتظار افزایش قیمت پوند به سطح ۱٫۴۶۰۰ که سطح مقاومت مهمی محسوب می شود، وجود دارد.

چنانه این سطح هم شکسته شود سیگنال خرید پوند تا سطوح ۱٫۴۶۳۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۵۹۳۰ به ۱٫۳۸۳۶) صادر می کند و در صورتیکه این سطح مقاومت ۱٫۴۶۳۶ با قدرت شکسته شود هدفهای بعدی به ترتیب سطوح ۱٫۴۶۴۰ و ۱٫۴۶۶۰ و ۱٫۴۶۶۸ (بالاترین سطح ۴ فوریه) و ۱٫۴۶۸۲ (سقف کانال دو ماهه) خواهند بود.

عدم اطمینان از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا همچنان به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در نوسانات شاخص دلار آمریکا محسوب می شود با این حال همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم شاخص دلار آمریکا با سطوح حمایت ۹۴٫۰۰ و ۹۳٫۶۴ روبرو است. امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۵۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۳۹۸ به ۱٫۱۲۱۷) و ۱٫۱۳۷۰ (خط روند نزولی از ۱۲ آوریل) و ۱٫۱۳۹۸ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل) تشکیل شده است.

پس از اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی اخیر از آمریکا شاخص معاملات آتی نرخ بهره آمریکا نشان دهنده آن است که فردا شب بانک مرکزی آمریکا تغییری در میزان نرخ بهره خود اعمال نکند و تنها ۲۳ درصد احتمال آن می رود که نرخ بهره بانک فدرال در ماه ژوئن افزایش یابد و باید به خاطر داشت که بخشی از روند افزایشی یورو، پوند و سایر ارزهای متکی به کالا به دلیل کاهش گمانه زنی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بوده است.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی ژاپن نیز روز پنجشنبه برای تعیین نرخ بهره تشکیل جلسه می دهد و بازار قویاً انتظار دارد سیاست های انبساطی گسترش بیشتری یابد و به احتمال اجرای “سیاست انبساطی اعتباری” و سیاست انبساطی کمّی” نیز اشاره نماید و در نتیجه، میزان عرضه ین ژاپن در مقابل ارزهای اصلی افزایش خواهد یافت.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن صعود قیمت به بالای نرخ ۱۱۱٫۶۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۱۱٫۹۱ به ۱۱۰٫۶۷) و ۱۱۱٫۹۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۱۲٫۰۰ مسیر حرکت را کاملاً به نفع خریداران تغییر داده و در این صورت اهداف بعدی صعود قیمت به سطوح ۱۱۲٫۳۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۱۳٫۸۰ به ۱۰۷٫۶۳ و کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱۱۲٫۵۸ (بالاترین سطح ۱ آوریل) خواهد بود.

در سایر تحولات همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت اونس طلا همچنان به روند صعودی خود از سطح حمایت ۱۲۲۹ ادامه می دهد و در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا رو به تقویت است. ادامه ریسک گریزی و نیز نقش “دارایی مطمئن” اونس طلا، عامل اصلی استمرار روند صعودی آن به بالای سطح ۱۲۳۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ و ۲۱ روزه) است و تمرکز اولیه بر روی سطح مقاومت ۱۲۴۲ است که در صورت شکسته شدن، احتمال صعود تا نرخ ۱۲۴۹ و ۱۲۵۲ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا