تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۲۴۹ را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۶۶ صادر می کند که در نمودار زیر مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج افزایشی (۵) یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است که در این موج قادر است در روزهای آینده تا بالای سطح ۱۲۸۲ افزایش یابد.

در حرکت اصلاحی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۴۲ و ۱۲۳۷ (خطوط میانگین متحرک ۵۵ و ۲۱ روزه) و پس از آن سطح ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارند و تنها به شرط آنکه از پایین سطح حمایت ۱۲۲۹ با قدرت شکسته شود سناریوی افزایشی را خنثی خواهد کرد.

در هر صورت قیمت اونس طلا کاملاً در بالای سطوح ۱۲۴۲ و ۱۲۳۷ تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۲۴۹ راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۲۶۶ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد حرکت صعودی تا سطح ۱۲۸۲ وجود دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در حال حاضر روند حرکت قیمت اونس طلا صعودی است و اگر قیمت بتواند با قدرت خود را بالای سطوح ۱۲۴۹ و ۱۲۵۴ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل) تثبیت کند باعث از سرگیری روند افزایشی به بالاترین سطوح سال ۲۰۱۶ خواهد شد.

امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بانک فدرال ایالات متحده نرخ بهره بانکی خود را اعلام خواهد کرد و انتظار می رود، کمیته سیاستگذاری پولی (FOMC) میزان نرخ بهره را بدون تغییر همان %۰٫۲۵ – %۰٫۵۰ تثبیت نماید و با توجه به اعلام ضعیف شاخصهای اقتصادی، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن فعلاً متصور نیست.

همچنین انتظار داریم، بیانیه همراه اعلام نرخ بهره تغییر خاصی نسبت به بیانیه پیشین که رویکرد محتاطانه ی را در قبال افزایش نرخ بهره اتخاذ کرده بود نداشته باشد و بازار را نسبت به اتخاذ موضع تند و صریح و اشاره به افزایش نرخ بهره مایوس نماید که این می تواند در موج (۵) با شکست سطح مقاومت ۱۲۴۹ مقدمه ی برای افزایش قیمت اونس طلا به سوی سطوح ۱۲۶۶ و ۱۲۸۲ شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا