تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۷٫۵۴ صادر می کند که این امر دلیلی جز تقویت قیمت نفت و آینده رو به افزایش آن ندارد.

در چارت پایین به نظر می رسد قیمت نفت در حال فاصله گرفتن از کف است و پتانسیل رشد خوبی در قیمت آن ایجاد شده است که ممکن است قیمت نفت را به نقاط بالاتری به ترتیب به سطوح ۴۵٫۴۶ (سقف کانال افزایشی روزانه) و ۴۶٫۵۴ (بالاترین سطح ۳  دسامبر) و ۴۷٫۵۴ و ۴۸٫۳۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) هدایت نماید.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) تشکیل شده اند.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی C قرار دارد که در این موج از توانایی و قدرت زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است. مقاومت ۴۵٫۰۵ توسط سطح مقاومت دیگری در نرخ ۴۵٫۰۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) مورد مقاومت قرار گرفته است.

به نظر می رسد قیمت نفت بعد از تجمیع قدرت و روند خنثی بین روزهای ۲۱ آوریل تا ۲۵ آوریل آماده شکست سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ می باشد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود خریداران را با هدف ۴۷٫۵۴ وارد بازار خواهد کرد. در حرکت اصلاحی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۳٫۹۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۴۳٫۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارند.

بنابراین با توجه به حرکت افزایشی روز گذشته و تحلیل سه ماهه که قبلا بدان اشاره کردیم همچنان روند حرکت نفت آمریکا را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ دلار/بشکه ادامه داشته باشد. در تقویم اقتصادی امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران معامله گران به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا و در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به اخبار بانک مرکزی آمریکا توجه خواهند نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ دلار/بشکه صعود کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به ترتیب تا سطوح ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ صادر خواهد کرد که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده بود که روز گذشته با قدرت شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۸٫۲۲ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) می باشد.

به باور ما این موج هنوز تکمیل نشده است و نفت برنت در این موج می تواند خود را تا سطوح ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ بالا بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۶٫۰۶ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) شکسته شود موجب اصلاح قیمت نفت برنت به سطوح ۴۵٫۷۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۴۵٫۶۰ می شود.

با در نظر گرفتن نکات بالا در تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت احتمال آغاز روند افزایشی به سوی سطح ۴۸٫۲۲ تقویت شده است. در چارت پایین حمایت های مهم قیمت نفت برنت به ترتیب در سطوح ۴۶٫۰۶ و ۴۵٫۷۲ قرار دارند یعنی جایی که نمودار قیمت نفت برنت با خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و همچنین خط میانگین‌ متحرک ۲۰۰ روزه گذشته برخورد می کند و برای امروز سیگنال خرید تا سطح ۴۸٫۲۲ دلار/بشکه صادر کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت