تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در روندی خنثی مابین سطوح ۴۹۱۵ و ۴۹۸۲ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مس مشخص شود. انتظار می رود، تا زمانی که قیمت مس حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح فوق قرار داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۶۳۱ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) به ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) تشکیل شده است. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۴۹۸۲ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۰۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

با این حال به نظر می رسد قیمت مس در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح مقاومت ۴۹۸۲ نشده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن مقداری به سوی سطح حمایت ۴۹۱۵ اصلاح کند و پس از برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۶۳۱ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) دوباره در مسیر افزایشی قرار گیرد. در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۴۹۸۲ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل مس نخواهد بود، امکان صعود بیشتر تا سطح ۵۰۲۳ و پس از آن سطح ۵۰۹۱ نیز وجود خواهد داشت.

از این رو معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت، پس از چند روز حرکت خنثی هستند و از منظر تحلیل تکنیکال خرید یا فروش بستگی به شکسته شدن قطعی یکی از این سطوح دارد. با این حال احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سطح ۴۹۱۵ و پس از آن افزایش قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۴۹۸۲ دلار/تن وجود دارد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین روند خنثی ۱۶۳۱ و ۱۶۵۸ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از آن با شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) تشکیل شده است.

چنین به نظر می رسد که این موج هنوز کامل نشده است و در این موج دیر یا زود باید در انتظار افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۸۶ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) باشیم و برای اینکه قیمت این فلز بتواند به این سطح برسد لازم است که قیمت آن به ترتیب به سطوح بالای ۱۶۵۸ (خط فیبوناچی۲۲۳٫۶ درصدی) و پس از آن به بالای سطح ۱۶۶۹ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱۶۳۲ شکسته شود باید در انتظار کاهش قیمت به سطح ۱۶۱۳ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) باشیم. بر اساس قضاوت نماگرهای تحلیل تکنیکال آلومینیم آلیاژی، قیمت هنوز انرژی صعود را دارد و می توان صعود قیمت این فلز را تا مرزهای ۱۶۵۸ و ۱۶۶۹ و پس از آن تا سطح ۱۶۸۶ پیش بینی کرد. در چارت پایین به احتمال قویتر قیمت باید مدتی را در محدوده کف یعنی نزدیکی سطح حمایت ۱۶۳۱ سپری کند تا مستعد افزایش دوباره گردد.

بنابراین با دید کوتاه مدت اگر به نمودار نگاه کنیم مادامیکه انرژی قیمت آلومینیم آلیاژی نتواند منجر به شکسته شدن رو به پایین سطح حمایت ۱۶۳۱ شود نباید به فکر ورود به پوزیشن فروش باشیم و با ایجاد چنین انرژی افزایشی و خروج قیمت از رنج باند اخیر خود بین سطوح ۱۶۳۱ و ۱۶۵۸ آنگاه باید به فکر اهداف بالاتر قیمت باشیم که در صورت بروز چنین شرایطی در قیمت آلومینیم آلیاژی هدفهای بعدی به ترتیب سطوح ۱۶۶۹ و ۱۶۸۶ دلار/تن خواهند بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم