تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۱۲۴۹ به سوی سطح ۱۲۶۶ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (۵) و بررسی سطوح فیبوناچی بیشتر تایید کرده است. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد و چنانچه امروز شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۲۶۶ صادر خواهد کرد.

برای امروز بالای سطح ۱۲۴۹ فرصتی برای خریداران خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند. بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعد از ۱۲۴۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) بر روی سطح ۱۲۶۶ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) قرار گرفته است و اگر این سطح هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید اونس طلا تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۸۲ صادر خواهد کرد.

از این رو پیش بینی ما برای ادامه حرکت صعودی اونس طلا در طی ۲۴ ساعت گذشته و پس از تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۲۳۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تقویت شده است. از نظر تحلیل فاندامنتال نیز دیشب بیانیه بانک فدرال ایالات متحده (FOMC) منتشر شد و از آنجاییکه لحن بیانیه نسبت به گذشته تغییری نداشت و اعلام نمود بانک مرکزی آمریکا عجله ی برای افزایش نرخ بهره ندارد، این مساله باعث شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۴۹ شده است.

کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن نیز امروز در بازار آسیا به تقویت اونس طلا کمک کرده است که می تواند فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید فراهم کند و از آن هنگام تا کنون قیمت خود را بالای سطح حمایت ۱۲۳۷ تثبیت کرده است و خریداران همچنان در انتظار ورود به پوزیشن خرید در بالای سطح ۱۲۴۹ هستند.

این تحولات تکنیکالی نشان می دهد موج افزایشی (۵) همچنان ادامه دارد و اکنون مشخص است که قیمت در روندی افزایشی با هدفهای ۱۲۶۶ و ۱۲۸۲ قرار گرفته است. امروز اخبار قابل توجهی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده می شود و در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران توجه بازار به آمارهای مدعیان بیمه بیکاری هفتگی (انتظار ۲۶۰۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۴۷۰۰۰) و آمار مقدّم تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول سال (انتظار %۰٫۷+ ، دوره قبلی %۱٫۴+) در ایالات متحده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا