تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۴۷٫۵۴ دلار/بشکه افزایش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است.

سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۷٫۵۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود و بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت در موج افزایشی C قرار گرفته است که در این موج قادر است تا سطح ۵۱٫۰۹ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و نزدیک به سطح ۵۰٫۹۲ می باشد که در چارت پایین مشخص شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال چنانچه امروز قیمت نفت به بالای سطح ۴۵٫۶۲ (بالاترین سطح دیروز) برسد هدف افزایشی ۴۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۴۷٫۵۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) را بیشتر تایید خواهد کرد و به همراه آن انتظار می رود روند افزایشی امتداد بیشتری داشته باشد و به سوی سطح ۵۰٫۹۲ و ۵۱٫۰۹ صعود کند.

در حرکت اصلاحی سطح حمایت قیمت در نزدیکی ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و بعد از آن سطح ۴۳٫۷۷ (پایین ترین سطح دیروز) است. بازار تمایل برای انجام این حرکت صعودی را چه از نظر تکنیکی و چه از نظر فاندامنتالی دارا است و خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و برای امروز قیمت ۴۵٫۰۵ برای نفت حمایت محکمی به حساب می‌آید.

بنابراین با توجه به ایجاد کندل افزایشی بسیار پرقدرت در تایم فریم روزانه و بدنه قابل توجه این کندل و همچنین با در نظر گرفتن شرایط تکنیکالی قیمت نفت باید به احتمال زیاد منتظر ورود قیمت به ناحیه بین دو قیمت ۴۷٫۳۵ و ۴۷٫۵۴ باشیم و در صورت بروز این اتفاق آنگاه باید در انتظار صعود قیمت نفت به سطوح ۵۰٫۹۲ و ۵۱٫۰۹ دلار/بشکه باشیم و در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی قیمت نفت آمریکا را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۸٫۲۲ دلار/بشکه افزایش یابد و این حرکت صعودی را امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است. حمایت قیمت مهم نفت برنت در سطوح ۴۶٫۰۶ و ۴۵٫۶۶ قرار دارند یعنی جایی که نمودار قیمت نفت برنت با خط ۱۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی و همچنین خط میانگین‌ متحرک ۲۰۰ روزه گذشته برخورد می کند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت به بالای سطح مقاومت ۴۶٫۰۶ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) رسیده است و در حال افزایش به سوی سطح ۴۸٫۲۲ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت نفت برنت به سطح ۴۸٫۲۲ می باشد و پس از آن هدف افزایشی سطح ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۶٫۰۶ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می باشد. با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت افزایشی نفت برنت را مشاهده کرد و بار دیگر جرقه های خرید نفت برنت در بازار شعله ور خواهد گردید و چنانچه پتانسیل افزایش قیمت نفت برنت ایجاد گردد که این امر دلیلی جز تقویت واقعی نفت برنت و آینده رو به رشد آن ندارد.

از نظر تحلیل تکنیکال، در حال حاضر قیمت نفت برنت وارد منطقه‌ای بسیار مهم در حد فاصله بین خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ دصدی و ۲۰۰ درصدی فیبوناچی شده است و این امکان وجود دارد که قیمت در این ناحیه مقداری استراحت نماید و پس از آن سرعت تقویت قیمت نفت برنت به نحو قابل ملاحظه‌ای به سوی سطوح ۴۸٫۲۲ و ۴۹٫۵۶ و پس از آن سطوح ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ دلار/بشکه افزایش یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت