تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا از نظر تحلیل تکنیکال قیمت در حوالی سطح مقاومت ۱٫۱۳۳۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و سقف کانال روزانه در نوسان است و می بایست حتما از سطح مقاومت ۱٫۱۴۰۱ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل) و ۱٫۱۴۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۴۶۵ به ۱٫۱۲۱۷) با قدرت عبور کند تا بتواند به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۴۶۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل) و ۱٫۱۴۹۵ (بالاترین سطح ۱۵ اکتبر) افزایش یابد.

در حرکت نزولی نیز می بایست قیمت یورو به زیر سطوح ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۲۵۶ (پایین ترین سطح ۲۶ آوریل) برسد تا باعث کاهش به سطوح ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۱۹۴ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) شود. در میان مدت تثبیت قیمت پایین سطح ۱٫۱۱۴۲ سیگنال نزولی تا سطوح ۱٫۱۰۸۰ و ۱٫۱۰۵۹ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) صادر می کند.

در زوج ارز پوند- دلار آمریکا نیز قیمت آن با سطوح مقاومت ۱٫۴۶۴۰ و ۱٫۴۶۵۰ و ۱٫۴۶۶۰ مواجه است و بالاتر از آن سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۴۶۹۵ و ۱٫۴۷۰۰ و ۱٫۴۷۲۵ (بالاترین سطح ۵ ژانویه) قرار دارند. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۴۵۲۵ ، ۱٫۴۵۲۰ و ۱٫۴۵۰۰ وجود دارند و می بایست قیمت به پایین سطح ۱٫۴۵۰۰ برسد تا باعث کاهش به سطوح ۱٫۴۴۷۰ و ۱٫۴۴۵۰ شود.

سطح حمایت مستحکم و حمایت قیمت پوند در نزدیکی سطح ۱٫۴۴۰۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) تشکیل شده است و خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۵۵ روزه گذشته به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۴۲۹۹ و ۱٫۴۲۵۲ قرار دارند. در حرکت صعودی نیز چنانچه قیمت بالای سطح ۱٫۴۷۲۵ قرار گیرد از نظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی به سوی سطوح ۱٫۴۸۱۶ و ۱٫۴۸۷۹ را بدنبال دارد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز قیمت پس از خبر امروز تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره و سیاست های پولی خود به شدت با کاهش مواجه شد در حالیکه قبلا بازار انتظار داشت سیاست های انبساطی پولی بانک مرکزی ژاپن گسترش بیشتری یابد. این خبر موجی از تقاضای ین ژاپن را در مقابل ارزهای اصلی به همراه داشته است و ارزش یورو ، پوند و سایر ارزهای اصلی در مقابل ین ژاپن به شدت کاهش یافتند.

از نظر تحلیل تکنیکال پس از برخورد قیمت این زوج ارز به خط میانگین متحرک ۵۵ روزه شاهد ریزش شدید به پایین سطح ۱۰۸٫۰۰ هستیم و برای امروز قیمت آن در حرکت اصلاحی با سطوح مقاومت ۱۰۹٫۰۵ ، ۱۰۹٫۴۴ و ۱۰۹٫۵۲ و پس از آن سطح ۱۰۹٫۸۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) مواجه است و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۰۷٫۹۰ شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطوح ۱۰۷٫۷۹ (پایین ترین سطح ۱۱ آوریل) و ۱۰۷٫۶۳ (پایین ترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۶) و ۱۰۷٫۶۰ (پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر ۲۰۱۴) و ۱۰۷٫۵۰ صادر خواهد کرد.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس نقره در کوارتر دوم سال ۲۰۱۶ پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه توانسته از سطح مقاومت ۱۶٫۱۱ دلار عبور کند، تا حدود محدوده ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۸۴ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج کاهشی ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) به ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که شکسته شد. سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲- پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸ به ۴۹٫۵۱) قرار دارد.

در نمودار پایین سطح حمایت ۱۴٫۰۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) منجر به تشکیل حرکت اصلاحی شده  بود و این سطح حمایت به همراه سطح حمایت دیگر یعنی سطح ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بلند مدت ۳٫۵۳ – پایین ترین سطح ۱۹۹۳- به ۴۹٫۵۱) که مماس با خط روند افزایشی رسم شده است مانع از کاهش بیشتر قیمت اونس نقره و افزایشی فعلی قیمت آن شده است.

هر چند برای چشم انداز کوارتر دوم سال جاری هنوز زود که بگویم حرکت نزولی از سطح ۴۹٫۵۱ کاملا تکمیل شده است اما حداقل احتمال تثبیت قیمت اونس نقره بالای این سطوح حمایت یا احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی و افزایشی به سوی سطح ۱۸٫۱۲ وجود دارد.

بدین ترتیب در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ با قدرت شکسته شود احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۸٫۸۴ وجود دارد که این سطح در چارت پایین محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۹٫۵۱ می باشد.

در چارت روزانه طبق بررسی سطوح فیبوناچی هدف واقع بینانه قیمت سطح ۱۶٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) از موج افزایشی (c) می باشد و از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) به این سو می باشد.

در واقع از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت می توان نتیجه گرفت این موج (c) در قالب سه موج کوچک شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج نزولی b کم و بیش در حوالی سطح ۱۵٫۱۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان رسیده است و هر گونه استمرار موج نزولی b محدود به سطح حمایت ۱۴٫۵۷ (پایین ترین سطح ۲۹ فوریه) می باشد.

از این رو قیمت اونس نقره به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار افزایش قیمت اونس نقره به سطوح ۱۷٫۷۷ (بالاترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۵) ، ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۱۹ (بالاترین سطح ۲۷ ژانویه ۲۰۱۵) و ۱۸٫۴۷ (بالاترین سطح ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵) باقی مانده است. امری که در صورت تحقق، می تواند به انجام حرکت افزایشی قیمت اونس نقره برای رسیدن به محدوده ی قیمت ۱۸٫۸۴ کمک کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره