تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۲۸۸ افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قدرتمند ۳ – (۵) تایید کرده است و به احتمال زیاد بار دیگر تمایل به خرید اونس طلا را بیشتر کند. از این رو همچنان روند حرکت اونس طلا را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت ادامه داشته باشد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها آمار درآمدها و مصارف شخصی و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا اعلام می شوند و با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی (مخصوصا مقابل ین ژاپن) قیمت اونس طلا به بالاترین سطح ۷ هفته اخیر صعود کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت اونس طلا هم اکنون در تلاش برای عبور از سطوح ۱۲۸۳ (بالاترین سطح ۱۱ مارس ۲۰۱۶) و ۱۲۸۵ (بالاترین سطح ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵) است و پس از آن هدف بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۱۲۸۸ و ۱۳۰۳ مشخص شده اند و بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکسته سطح ۱۲۸۲ باقی مانده است.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید نمودار اونس طلا توانسته خط روند بالایی خود را بشکند و روند صعودی به خود بگیرد و به نظر می رسد نمودار موج ۲- (۵) الیوتی خود را تکمیل کرده و در حال افزایش خود در موج ۳ –(۵) می باشد و انتظار می رود موج افزایشی قوی را استارت بزند و با شکست مقاومت ۱۲۸۲ در کوتاه مدت هدف در محدوده ۱۲۸۸ را به خود ببیند.

مهمترین مقاومت قیمت اونس طلا محدوده مقاومتی ۱۲۸۵ و ۱۲۸۸ می باشد که با شکست این مقاومت قیمت اونس طلا می تواند در مرحله اول به ۱۳۰۳ و در مرحله دوم اهدافی در محدوده قیمت ۱۳۱۲ و ۱۳۲۷ را نشانه بگیرد که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی هایی را در نمودار بازار به عینه مشاهده کرد و از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) می باشد که در این موج نزدیک ترین هدف اونس طلا بر روی سطح ۱۲۸۸ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی وجود دارد، قرار گرفته است.

در چارت پایین هدف بعدی نیز سطوح ۱۳۰۳ و ۱۳۱۲ و ۱۳۲۷ هستند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی ،۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. از سوی دیگر در نمودار پایین می بینیم که الگوی گوه یا کنج (wedge) نیز به هدف ۱۳۲۷ اشاره کرده است که انتظار داریم قیمت اونس طلا را در روزهای آینده تا این سطح بالا بیاورد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است. با توجه به شرایط فعلی پیش بینی می کنیم که خریداران اونس طلا نیز از این شرایط به نفع خود بهره گیرند و پیش بینی ما برای امروز، تقویت اونس طلا است. در نمودار زیر، ادامه حرکت صعودی اونس طلا و هدفهای بعدی آن را در این موج پیش بینی می کنیم. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا