تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۴۹۸۱ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۰۴۸ صادر می کند که در نمودار زیر دیده می شود و از نظر تکنیکال احتمال رسیدن قیمت در آینده نزدیک به سطح ۵۰۴۸ بسیار خواهد بود.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۶۳۱ (پایین ترین سطح ۷ آوریل) به ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) قرار دارند که انتظار داریم بزودی قیمت مس به این سطوح دست یابد.

در نمودار زیر هر چند افزایش اخیر قیمت مس از سطح ۴۸۷۳ (پایین ترین سطح ۲۷ آوریل) هنوز معلوم نیست که در راستای ادامه حرکت افزایشی قیمت است یا نه اما بررسی سطوح فیبوناچی به رابطه بین این افزایش و روند مس اشاره دارد. اکنون به نظر می رسد، روند افزایشی قیمت مس در حال تثبیت است و چنانچه امروز قیمت در محدوده های بالای ۴۹۴۰ قرار گیرد، امکان پایداری روند افزایشی به سوی سطح مقاومت ۴۹۸۱ بیشتر خواهد شد.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه به هر دلیلی سطح حمایت ۴۹۴۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) با قدرت شکسته شود باعث برگشت قیمت مس به سطح ۴۹۰۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

در هر صورت با نگاهی به تصویر پایین روند صعودی همچنان پایدار است و از این رو در صورت شکسته شدن سطح ۴۹۸۱ فرصتهای خرید قابل توجهی برای مس تا سطح ۵۰۴۸ دلار/تن و هدفهای بعدی که در نمودار پایین مشخص هستند بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن از سطح مقاومت ۱۶۶۹ دلار/تن عبور کند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۱۶۸۶ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ و همچنین بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) تشکیل شده است. در حال حاضر، خریداران همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد پوزیشن خرید در نرخهای بالای سطح مقاومت ۱۶۶۹ هستند.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی گوه که بین سطوح ۲۲ آوریل و ۲۸ آوریل شکل گرفته است به هدف افزایشی این موج تا سطح ۱۶۸۶ اشاره می کند که این سطح محل برخورد قیمت این فلز بر روی خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی است. لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۶۴۶ (خط فیبوناچی ۲۰۷ درصدی) می باشد.

بنابراین با توجه به موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال آلومینیم آلیاژی و محل آنها برای امروز سطح ۱۶۴۶ یک حمایت بسیار قوی برای این فلز محسوب شود و احتمال برگشت رو به بالای قیمت از این ناحیه و شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۶۹ دلار/تن زیاد است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم