تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و از نظر تحلیل تکنیکال امروز قیمت یورو توانسته از سطح مقاومت ۱٫۱۳۳۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و سقف کانال روزانه عبور کند و سیگنال خرید به سطح ۱٫۱۴۰۰ صادر کند و می بایست امروز حتما از سطح مقاومت ۱٫۱۴۰۱ (بالاترین سطح ۲۱ آوریل) و ۱٫۱۴۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۴۶۵ به ۱٫۱۲۱۷) با قدرت عبور کند تا بتواند به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۴۶۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل) و ۱٫۱۴۹۵ (بالاترین سطح ۱۵ اکتبر) افزایش یابد.

در زوج ارز پوند- دلار آمریکا نیز قیمت آن با سطح مقاومت ۱٫۴۶۶۳ (بالاترین سطح ۴ فوریه) مواجه است و بالاتر از آن سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۴۶۹۵ و ۱٫۴۷۰۰ و ۱٫۴۷۲۵ (بالاترین سطح ۵ ژانویه) قرار دارند و اگر قیمت بتواند برای هفته آینده بالای سطح مقاومت ۱٫۴۷۲۷ تثبیت شود سیگنال خرید تا سطوح ۱٫۴۸۵۱ و ۱٫۴۸۷۵ یعنی جاییکه خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته قرار دارد، صادر می کند.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز قیمت آن همچنان پس از خبر روز گذشته تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره و سیاست های پولی خود به شدت با کاهش مواجه شده است در حالیکه قبلا بازار انتظار داشت سیاست های انبساطی پولی بانک مرکزی ژاپن گسترش بیشتری یابد. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز قیمت در تلاش برای عبور از سطح ۱۲۱٫۷۰ (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل ۲۰۱۶) می باشد که بعد از آن به ترتیب تا سطوح ۱۲۱٫۴۰ و ۱۲۱٫۲۸ و ۱۱۹٫۷۹ کاهش یابد.

از این رو این خبر در طی ۲۴ ساعته گذشته موجی از تقاضای ین ژاپن را در مقابل ارزهای اصلی به همراه داشته است و ارزش یورو، پوند و سایر ارزهای اصلی در مقابل ین ژاپن به شدت کاهش یافته اند. با توجه به شرایط کنونی قیمت این زوج و نمودار قیمت آن و با بررسی و تحلیل تکنیکال موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال به نظر می رسد قیمت در مسیر نزولی خود به کاهش ادامه دهد.

از نظر تحلیل تکنیکال پس از برخورد قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن به خط میانگین متحرک ۵۵ روزه شاهد ریزش شدید به پایین سطح ۱۰۷٫۰۰ هستیم و برای امروز قیمت آن در حرکت اصلاحی با سطوح مقاومت ۱۰۷٫۴۰ ، ۱۰۷٫۶۴ و پس از آن سطوح ۱۰۷٫۸۳ و ۱۰۸٫۰۰ مواجه است و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۰۶٫۸۰ شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطوح ۱۰۶٫۵۰ ، ۱۰۶٫۲۵ ، ۱۰۶٫۱۵ و ۱۰۶٫۰۰ صادر خواهد کرد. هدف نزولی بعدی سطوح ۱۰۵٫۱۰ و ۱۰۵٫۰۰ پیش بینی می شود که این سطوح در نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته گذشته قرار دارد.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۴۷٫۵۴ دلار در هر بشکه در میان مدت یعنی در طی ۱ الی ۲ هفته به ترتیب تا سطوح مقاومت ۴۷٫۵۴ و ۵۰٫۹۲ افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C یا ۳ در نمودار پایین تایید کرده است.

اگر به جمله معروف روند دوست شما است توجه کنیم، همچنان باید در انتظار ادامه حرکت افزایشی باشیم و از این رو معامله گران در نرخهای بالای سطح ۴۵٫۰۵ وارد پوزیشن خرید خواهند شد و در صورت شکسته شدن سطح ۴۷٫۵۴ قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۰٫۹۲ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد و هم اکنون حرکت اصلی از آن خریداران نفت است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام