تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطوح ۱۳۰۳ ، ۱۳۰۷ و ۱۳۱۲ افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قدرتمند ۳ – (۵) تایید کرده است که هفته گذشته بدان اشاره کرده بودیم و به احتمال زیاد تحولات اخیر و صعود اونس طلا به بالاترین سطوح ۱۵ ماهه گذشته بار دیگر تمایل به خرید اونس طلا را بیشتر کند.

از این رو همچنان روند حرکت اونس طلا را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت ادامه داشته باشد. این هفته در تقویم اقتصادی آمریکا آمار موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای و خدمات ، سفارشات کارخانه ای، اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی آمریکا اعلام می شوند و با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی به کمترین نرخهای هشت ماهه گذشته، قیمت جهانی اونس طلا در آستانه شکست سطح مقاومت ۱۳۰۰ قرار گرفته است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت اونس طلا هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح روانی ۱۳۰۰ است و پس از آن هدف بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۱۳۰۳ و ۱۳۱۲ مشخص شده اند و بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکست سطح روانی ۱۳۰۰ باقی مانده است.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید نمودار اونس طلا توانسته است خط روند بالایی خود را با قدرت بشکند و روند صعودی به خود بگیرد و به نظر می رسد نمودار موج ۲ – (۵)  الیوتی خود را تکمیل کرده است و در حال افزایش خود در موج ۳ – (۵) می باشد و انتظار می رود موج افزایشی قوی را استارت بزند و با شکست سطح مقاومت ۱۳۰۰ در هفته جاری هدفهای در محدوده ۱۳۰۳ و ۱۳۱۲ را به خود ببیند.

اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی هایی را در نمودار بازار به عینه مشاهده کرد و از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) می باشد که در این موج نزدیک ترین هدف اونس طلا بر روی سطح ۱۳۰۳ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی وجود دارد، قرار گرفته است.

در چارت پایین اهداف بعدی نیز به ترتیب بر روی سطوح ۱۳۱۲ و ۱۳۲۷ هستند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. از سوی دیگر در نمودار پایین می بینیم که الگوی گوه یا کنج (wedge) نیز به هدف ۱۳۲۵ و ۱۳۲۷ اشاره کرده است که انتظار داریم قیمت اونس طلا را در روزهای آینده تا این سطح بالا بیاورد. لازم به ذکر است برای این هفته تا قبل از خبر اشتغال غیر کشاورزی آمریکا هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح حمایت ۱۲۸۵ و ۱۲۸۲ است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا