تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا دلیلی برای تغییر تحلیل روز جمعه وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند دوباره سطح مقاومت ۴۶٫۱۹ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۴۶٫۷۶ افزایش یابد و هدفهای بعدی قیمت به ترتیب بر روی سطوح ۴۷٫۵۴ و ۴۸٫۰۲ (بالاترین سطح ۲۵ نوامبر) و ۴۸٫۴۲ (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال خبر های ریز و درشتی نیز که از راه می رسد همگی در جهت این هستند که قیمت نفت باز هم افزایش پیدا خواهد کرد.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم در نمودار پایین به وضوح مشخص است که سطح مقاومت ۴۶٫۱۹ بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۸۵ (پایین ترین سطح ۲۰ آوریل) قرار گرفته است که این حرکت براساس موج افزایشی ۳۷٫۶۱ (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل) به ۴۱٫۵۳ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل) رسم شده است.

با توجه به کندل های قیمت نفت در حال حاضر پتانسیل بالایی در افزایش قیمت دیده می شود و قیمت به احتمال زیاد هنوز میل به ماندن در شرایط همین مومنتوم افزایشی را دارد و بدین ترتیب قیمت همچنان در کوتاه مدت متمایل خواهد بود تا در نرخهای بالای ۴۵٫۲۷ به نوسان بپردازد و خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

در چارت پایین سطح حمایت قیمت نفت نیز بر روی ۴۵٫۲۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) و پس از آن بر روی ۴۴٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) وجود دارند و اکنون در محدوده سطوح بالای حمایت فرصتهای جدیدی برای خرید نفت بوجود آمده است و با شکسته شدن سطح ۴۶٫۱۹ فرصتهای خرید بهتری با هدفهای ۴۶٫۷۶ و ۴۷٫۵۴ ایجاد می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده اند.

با توجه به تثبیت قیمت نفت بالای سطوح حمایت ۴۵٫۷۳ و ۴۵٫۲۷ و اندیکاتورهای مومنتوم می توان وارد پوزیشن خرید با هدف اولیه ۴۶٫۷۶ و پس از آن سطح ۴۷٫۵۴ شد و استاپ را در پایین سطح ۴۵٫۲۷ دلار/بشکه قرار داد و از نظر تحلیل تکنیکال ما از هم اکنون روند افزایشی را برای نفت ادامه دار پیش بینی می کنیم و در چنین وضعیتی خریداران نفت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز جمعه وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ دلار/بشکه به سوی سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ تایید کرده است و در نمودار زیر ادامه حرکت صعودی قیمت نفت برنت را پیش بینی می کنیم و همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم ممکن است بازار  برای عبور از سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ مجبور به اندکی عقب نشینی کوتاه و سپس وارد آوردن ضربه نهایی برای شکست این سطح شود.

از نظر بررسی تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارند که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) می باشد و دیر یا زود پیش بینی می کنیم قیمت نفت برنت در این موج تا حدود سطح ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) صعود کند و شاهد آغاز یک روند افزایشی قطعی برای قیمت نفت برنت خواهیم بود.

برای امروز چنانچه قیمت نفت برنت به سطح مقاومت ۴۸٫۳۶ برسد تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ می باشد که می تواند هدف افزایشی ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) را دنبال کند و شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ می تواند منجر به نوسانات افزایشی جدّی برای قیمت نفت برنت گردد که در چارت پایین مشاهده می کنید. در صورتی که این سناریو افزایشی به بالای سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ به وقوع بپیوندد راه قیمت نفت برنت برای رسیدن و گذر کردن از سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ دلار/بشکه در هفته آینده هموار خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت