تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

این هفته برای شاخص جهانی دلار آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت نزولی فعلی خود در بالای سطح حمایت مهم ۹۲٫۸۸۷ پایان دهد و در طی یک الی دو ماهه آینده به سوی سطح ۱۰۰٫۵۱ افزایش یابد که این سطح بالاترین سطح دسامبر ۲۰۱۵ به این سو محسوب می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این افزایش قیمت از سطح ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) در قالب پنج موج صورت گرفته است و این حرکت خنثی قیمت از بالاترین سطح مارس ۲۰۱۵ یعنی سطح ۱۰۰٫۳۹ در قالب موج ۴ شکل گرفته است.

این موج در یک محدوده خنثی بین سطوح ۹۲٫۸۸۷ و ۱۰۱٫۷۹۷ تشکیل شده است که هر یک از این سطوح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح مارس ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) و همچنین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۱) به ۷۰٫۶۹۸ قرار دارند.

به باور ما سه موج کوچک این موج ۴ را ساخته است که موج آخر آن یعنی موج c به احتمال زیاد در حوالی سطح ۹۲٫۸۸۷ پایان می یابد و پس از آن در طی یک الی دو ماهه آینده می بایست منتظر افزایش قیمت در موج ۵ به سوی سطح ۱۰۱٫۷۹۷ باشیم. لازم به ذکر است در حرکت نزولی بسته شدن کندل روزانه پایین سطح حمایت ۹۲٫۸۸۷ سناریوی افزایشی را خنثی خواهد کرد و منجر به کاهش قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۸۹٫۹۲۱ می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت امروز قیمت در روندی یکطرفه و صعودی ادامه یافت و قیمت با عبور از سطح مقاومت ۱٫۱۴۶۵ تا نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۴۹۵ ( بالاترین سطح ۱۵ اکتبر) صعود کرده است. اکنون قیمت در این محدوده اندکی متوقف شده است که می تواند در صورت شکست سطح ۱٫۱۵۰۰ به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۵۳۴ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه) و پس از آن سطوح ۱٫۱۵۶۱ (بالاترین سطح ۲۶ اوت ۲۰۱۵) و ۱٫۱۵۸۴ (بالاترین سطح ۲۵ اوت) افزایش یابد.

از این رو برای امروز تا زمانیکه قیمت یورو بالای سطوح حمایت ۱٫۱۴۳۲ و ۱٫۱۴۲۰ و ۱٫۱۴۰۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ۱٫۱۲۷۲ به ۱٫۱۴۸۱) قرار دارد، روند صعودی همچنان پایدار است. با توجه به این شرایط، همچنان بر این باوریم که حرکت صعودی ادامه خواهد داشت و می توان با خرید در نرخهای نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۱۴۵۰ و ۱٫۱۴۳۰ در انتظار افزایش بیشتر قیمت یورو تا سطوح مقاومت ۱٫۱۴۹۵ و ۱٫۱۵۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۵۴۱ و ۱٫۱۵۸۴ و حتی ۱٫۱۶۳۲ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ هفته گذشته) شد. در حرکت نزولی تنها تثبیت قیمت پایین سطح ۱٫۱۳۶۸ (پایین ترین سطح ۲۸ آوریل) حرکت افزایشی برای اندک مدتی متوقف خواهد شد.

در جفت ارز پوند – دلار آمریکا انتظار می رود در حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱٫۴۶۳۵ (خط فیبونای ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۴۵۸۰ به ۱٫۴۶۷۲) و پس از آن سطوح ۱٫۴۶۵۰ و ۱٫۴۶۷۲ قرار گیرد و در حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح ۱٫۴۵۸۰ و ۱٫۴۵۵۰ و ۱٫۴۵۴۰ فرصتی برای ورود مجدد خریداران فراهم شود و خریداران پوند از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

در صورت ادامه حرکت صعودی پوند، سطوح مقاومت بعدی نرخهای ۱٫۴۷۰۷ (سقف کانال افزایشی روزانه) و پس از آن سطح ۱٫۴۷۲۷ (بالاترین سطح ۵ ژانویه) خواهد بود و انتظار می رود که قیمت در کوتاه مدت قادر به صعود و عبور از این محدوده باشد و چنانچه حرکت صعودی به بالای سطح ۱٫۴۷۲۷ ادامه یابد، سطح مقاومت بعدی نرخ ۱٫۴۸۴۸ و ۱٫۴۸۷۰ خواهد بود که در نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته قرار دارد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن به باور ما روند نزولی آنقدر مستحکم و قدرتمند است که می توانیم حد استاپ را بالای نرخهای مقاومت ۱۰۷٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۰۸٫۷۳ به ۱۰۶٫۱۴) و پس از آن ۱۰۷٫۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۸٫۷۳ به ۱۰۶٫۱۴) قرار دهیم و به انتظار فرود بیشتر به ترتیب تا سطوح ۱۰۶٫۰۰ و ۱۰۵٫۲۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته گذشته و پایین ترین سطح ۲۳ اکتبر ۲۰۱۴) و پس از آن سطوح ۱۰۵٫۰۰ و ۱۰۴٫۶۹ (پایین ترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۴) باشیم. از این رو اکنون بر این باوریم که محتمل ترین سناریو، ادامه حرکت نزولی و بازگشت قیمت به نرخ ۱۰۶٫۰۰ و پایین تر است و در چشم انداز میان مدت، احتمال سقوط قیمت تا سطوح ۱۰۵٫۲۳ و ۱۰۵٫۰۰ نیز وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا