تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن مدت کوتاهی بین سطوح ۱۲۸۸ و ۱۳۰۳ در نوسان باشد و پس از آن با شکسته شدن سطوح مقاومت ۱۳۰۳ و ۱۳۰۷ به ترتیب تا سطوح ۱۳۱۲ و ۱۳۲۷ افزایش یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ – (۵) قرار دارند که این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) به این سو می باشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج از قدرت و توانایی زیادی برای رسیدن به سطوح ۱۳۲۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته) و ۱۳۲۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است. هدف بعد از سطح ۱۳۲۷ بر روی سطح ۱۳۴۲ (سقف بولینجر باند هفتگی) قرار دارد. به اعتقاد ما بعد از این حرکت خنثی پیش بینی ما برای امروز، تقویت اونس طلا است.

این هفته معامله گران بازار به آمارهای مهم اقتصادی از جمله تعداد اشتغال ماهانه ایالات متحده (US Payrolls) توجه خواهند داشت. انتظار می رود روز جمعه اعلام ضعیف تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه آوریل (پیش بینی بازار ۲۰۰۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۱۵۰۰۰) به تقویت قیمت اونس طلا بیانجامد.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما سطوح حمایت ۱۲۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تا ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) آنقدر قوی و مستحکم هستند که بتوانند قیمت اونس طلا را تا سطوح ۱۳۱۲ و ۱۳۲۷ بالا بکشاند. امروز موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نیز با ۲۰٫۸ تن افزایش به ۸۲۴٫۹۴ تن رسید که بالاترین موجودی اسپایدر از دسامبر ۲۰۱۳ به این سو است و در چنین وضعیتی خریداران اونس طلا با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

پیش بینی می شود انتظارات بازار از موضع محتاطانه بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره باز هم صعود قیمت اونس طلا را به بالاترین سطوح ۱۵ ماهه گذشته به همراه داشته باشد و فرصت خوبی را برای خریداران با هدفهای ۱۳۱۲ و ۱۳۲۷ فراهم آورد. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم کاهش ارزش دلار آمریکا و خرید صندوق جهانی اسپایدر به اونس طلا امکان یکه تازی بیشتری را می دهد و برای امروز نیز با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۰۳ و ۱۳۰۷ در انتظار نوسانات شدید خواهیم ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا