تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۴۹۰۶ و ۴۸۸۵ دلار/تن کاهش یابد و این موضوع را در نمودار زیر بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس در موج نزولی c در نوسان است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) محسوب می شود و در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج به زیر سطح حمایت ۴۹۹۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یافته است و در حال کاهش به ترتیب به سوی سطوح ۴۹۳۸ ، ۴۹۰۶ و ۴۸۸۵ است.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت مس تا سطوح ۴۹۰۶ و ۴۸۸۵ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی قرار دارند. در حرکت صعودی چنانچه قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۴۹۹۰ برسد باعث افزایش به سوی سطح ۵۰۴۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از این رو همچنان روند حرکت مس را برای امروز نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نیز ادامه داشته باشد. از نظر تحلیل تکنیکال بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و فروشندگان همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار کاهش قیمت مس تا سطوح ۴۹۳۸ و ۴۹۰۶ و ۴۸۸۵ دلار/تن باقی مانده اند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۴۶ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۶۹ تایید کرده است و این موضوع می تواند برای امروز حرکت اصلاحی نزولی را برای این فلز به همراه داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۴۶ وجود دارد.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین مشخص است قیمت این فلز موفق به شکست سطح مقاومت ۱۶۸۶ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) نشد و همین عدم توانایی قیمت در عبور از این سطح مقاومت برای امروز باعث ایجاد چنین حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۶۴۶ (خط فیبوناچی ۲۰۷ درصدی) شده است.

از سوی دیگر واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نیز به کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی اشاره داد. در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۶۸۶ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) سیگنال افزایش به سوی سطح ۱۷۱۴ دلار/تن می کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی قرار دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم