تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری به سوی سطح ۸۹٫۹۲۱ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۹۲٫۸۸۷ در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح مارس ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ قرار داشت که با قدرت شکسته شده است و هم اکنون راه برای کاهش بیشتر قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح حمایت بعدی ۸۹٫۹۲۱ فراهم شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۱) به ۷۰٫۶۹۸ قرار گرفته است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی اخیر به عنوان یک حرکت پول بک برگشتی به سوی خط گردن از خطوط بالا و پایین بین ۱۷ مارس ۲۰۰۸ و ۲ مارس ۲۰۱۱ تشکیل شده است. به اعتقاد ما این احتمال قویا وجود دارد که قیمت پس از تاچ سطح حمایت ۸۹٫۹۲۱ دوباره روندی افزایشی به خود بگیرد. در نمودار هفتگی زیر روند احتمالی حرکت آتی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به تثبیت قیمت بالای سطح ۱٫۱۴۹۵ اهداف بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۱۵۸۴ و ۱٫۱۶۳۳ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ هفته گذشته) قرار دارند و عمده توجهات به هدف ۱٫۱۷۱۲ یعنی بالاترین سطح سال ۲۰۱۵ معطوف شده است. در حرکت اصلاحی نیز سطوح حمایت ۱٫۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز گذشته) و پس از آن سطح ۱٫۱۴۶۹ مهمترین سد حمایتی محسوب می شوند.

برای امروز سطوح ۱٫۱۵۰۶ تا ۱٫۱۴۶۹ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۱٫۱۶۰۰ و هدف بعدی نرخ ۱٫۱۶۱۵ خواهد بود. در صورتیکه خریداران یورو به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح ۱٫۱۶۱۵ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل یورو تا نرخهای ۱٫۱۶۳۳ و ۱٫۱۷۱۲ حرکت خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا