تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه بتواند از سطح حمایت ۱۲۷۸ عبور کند به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۴ و ۱۲۶۵ اصلاح کند در غیر این صورت باید با احتیاط عمل کرد زیرا نزدیکی سطح ۱۲۸۰ حمایت قیمت اونس طلا محسوب می شود که قیمت هنوز نتوانسته با قدرت پایین این سطح قرار گیرد اما اگر امروز شکسته شود می بایست منتظر کاهش به ترتیب به سطوح ۱۲۷۴ ، ۱۲۷۱ و ۱۲۶۵ باشیم.

سخنان چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا (لکهارت و ویلیامز) در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری و تقویت ارزش دلار آمریکا نیز به حرکت اصلاحی قیمت اونس طلا از بالاترین سطوح ۱۵ ماهه گذشته یعنی از سطح مقاومت ۱۳۰۳ انجامیده است. این در حالی است که در حرکت افزایشی نیز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۲۹۱ با قدرت شکسته شود دوباره سیگنال خرید با هدف ۱۳۰۳ صادر خواهد کرد که این سناریو فعلا برای امروز زیاد مورد توجه نیست مگر آنکه از بالا سطح ۱۲۹۱ با قدرت شکسته شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است برای امروز قیمت اونس طلا در حال اصلاح و پول بک به سوی خط روند بالایی از الگوی گوه (wedge) یعنی سطوح ۱۲۷۴ و ۱۲۶۵ است که این الگو بین روزهای ۱۱ مارس و ۲۹ آوریل تشکیل شده است و بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج ۳ – (۵) یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) قرار دارد و برای امروز احتمال برگشت قیمت اونس طلا به سوی خط روند بالایی الگوی گوه رسم شده در چارت پایین زیاد است.

بنابراین براساس آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است برای امروز بررسی سطوح فیبوناچی به هدفهای ۱۲۷۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برای قیمت اونس طلا اشاره دارند. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران آمار اشتغال بخش خصوصی (ADP) – پیش بینی بازار ۱۹۶۰۰۰ – و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص مدیران خرید بخش خدمات (ISM Services) – پیش بینی بازار ۵۴٫۷ – منتشر می شوند که این اخبار می توانند موجب نوساناتی در قیمت اونس طلا گردند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا