تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۱٫۴۲ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت کاهشی را بررسی کانال افزایشی و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت پس از آنکه نتوانست به بالای سقف کانال افزایشی در نمودار روزانه یعنی بالای سطح مقاومت ۴۶٫۹۰ برسد، مقداری برگشت کرده است و هم اکنون در حال کاهش به سوی کف کانال یعنی نزدیکی سطح حمایت ۴۱٫۴۲ است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نیز نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا به پایین سطح حمایت ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است و هدف بعدی بر روی سطح ۴۱٫۴۲ پیش بینی می شود که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

به اعتقاد ما از نظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی و نزولی فعلی قیمت نفت به احتمال زیاد در نزدیکی کف کانال یعنی سطح حمایت ۴۱٫۴۲ تکمیل می شود و پس از آن می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت باشیم.

بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت انجمن آمریکا (API) به میزان ۱٫۲۶۵+ میلیون بشکه افزایش یافت و بالاتر از حد پیش بینی بازار بود که این خبر نیز به کاهش قیمت نفت دامن زده است.

اکنون گزارش امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی حرکت قیمت نفت آمریکا را مشخص کند. بنابراین همچنان روند حرکت نفت را تا سطح حمایت ۴۱٫۴۲ دلار/بشکه نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت تا این سطح ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۴۴٫۷۲ دلار/بشکه به سوی سطح ۴۳٫۶۵ کاهش یابد و پس از رسیدن قیمت به کف کانال دوباره روند افزایشی به خود بگیرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است در موج ۳ به سوی سطوح ۴۶٫۰۶ و ۴۶٫۹۸ افزایش یابد و اگر در هفته جاری بتواند از سطح مقاومت مهم ۴۸٫۲۲ عبور کند تا سطح ۴۹٫۵۶ سیگنال خرید صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت به احتمال زیاد در حوالی یکی از سطوح حمایت ۴۴٫۷۲ یا ۴۳٫۶۵ به کف کانال خواهد رسید و پس از آن می بایست منتظر صعود دوباره قیمت نفت برنت در کانال افزایشی باشیم.

با توجه به نمودار روزانه حرکت موازی بین کانال افزایشی دیده می شود که نشانه ی دیگری از ادامه حرکت صعودی است و سطح بالایی کانال افزایشی امروز بر روی سطح ۴۸٫۲۲ قرار گرفته است که اگر با قدرت شکسته شود معامله گران وارد پوزیشن خرید با هدف ۴۹٫۵۶ و پس از آن سطوح ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ دلار/بشکه خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت