تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۸۵۵ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت مس در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا سطح ۴۸۵۵ کاهش یابد.

برای امروز پیش بینی می کنیم پس از رسیدن قیمت مس به نزدیکی سطح حمایت ۴۸۸۵ شاهد یک حرکت برگشتی و پول بک به سوی خط روند رسم شده از سطح ۴۶۳۳ (پایین ترین سطح ۱۱ آوریل) باشیم.

از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۵۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سطح ۴۸۲۳ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی قرار دارد.

از نظر تحلیل بلند مدت قیمت مس در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی بزرگتر از سطح ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده است و این موج می تواند در هفته های آینده قیمت مس را تا سطح ۴۶۳۳ پایین بکشاند.

از این رو همچنان انتظار حرکت کاهشی قیمت مس را داریم و انتظار می رود بازگشت مجدد قیمت به پایین سطح ۴۸۸۵ فرصتهای جدیدی را برای فروشندگان تا سطح حمایت بعدی ۴۸۲۳ دلار/تن فراهم آورد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۱۳ دلار/تن ریزش کند و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۴۱ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است انتظار داریم موج نزولی ۴ در نزدیکی سطح حمایت ۱۶۱۳ تکمیل شود و پس از آن در موج افزایشی ۵ قرار گیرد و به سوی سطح ۱۶۸۶ افزایش یابد.

در حال حاضر قیمت در موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) قرار دارد و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۱۳ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

بدین ترتیب تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح حمایت ۱۶۱۳ قرار دارد، ترجیح می دهیم پس از ریزش امروز در سطح نزدیکی سطح حمایت ۱۶۱۳ اقدام به ورود در پوزیشن خرید با هدفهای ۱۶۴۱ و پس از آن سطح ۱۶۸۶ نماییم.

از نظر تحلیل تکنیکال ناکامی قیمت این فلز برای عبور از سطح حمایت ۱۶۱۳ بدین معنی است که خریداران همچنان کنترل بازار را برعهده دارند و انتظار داریم این حرکت افزایشی بار دیگر از نزدیکی سطح حمایت ۱۶۱۳ دلار/تن آغاز شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم