تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همانطور که بدان اشاره کردیم برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در بالای سطح حمایت ۸۹٫۹۲ به کف خود نزدیک شود و از بین سطوح حمایت ۹۲٫۰۰ و ۸۹٫۹۲ دوباره با افزایش قیمت روبرو شود که این مساله منجر به کاهش ارزش یورو و پوند در مقابل دلار آمریکا خواهد شد.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین مشخص است هر چند شاخص دلار آمریکا از سطح حمایت ۹۲٫۸۸ که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح مارس ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ قرار داشت مقداری ریزش داشت اما موفق به شکست سطح حمایت ۹۲٫۰۰ نشد و دوباره به بالای سطح ۹۲٫۸۸ افزایش یافت.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی اخیر به عنوان یک حرکت پول بک برگشتی به سوی خط گردن از خطوط بالا و پایین بین ۱۷ مارس ۲۰۰۸ و ۲ مارس ۲۰۱۱ تشکیل شده است. به اعتقاد ما این احتمال قویا وجود دارد که قیمت پس از تاچ سطح حمایت ۹۲٫۰۰ دوباره روندی افزایشی به خود بگیرد. در نمودار هفتگی زیر روند احتمالی حرکت آتی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده اند.

در سایر تحولات امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت در تلاش برای عبور از سطح حمایت ۱٫۱۴۶۵ (پایین ترین سطح ۲ مه) است که اگر بتواند از این سطح حمایت با قدرت عبور کند سیگنال فروش تا سطوح ۱٫۱۴۳۲ و پس از آن به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۳۶۸ و ۱٫۱۳۵۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) صادر می کند. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۱۵۴۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۱۶۱۶ به ۱٫۱۴۶۵) و پس از آن در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۵۶۰ و ۱٫۱۵۸۲ و ۱٫۱۶۱۶ (بالاترین سطح ۳ مه) قرار گرفته اند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز قیمت به پایین سطح ۱٫۴۵۱۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۴۵۷۲ به ۱٫۴۴۶۰) کاهش یافته است و برای امروز چنانچه قیمت پوند به پایین سطح ۱٫۴۴۶۰ برسد، سیگنال کاهش به ترتیب تا سطوح ۱٫۴۴۵۰ و ۱٫۴۴۰۳ و ۱٫۴۴۰۰ (پایین ترین سطح ۲۵ آوریل) صادر می کند. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۴۵۷۰ و ۱٫۴۵۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۴۷۷۰ به ۱٫۴۴۶۰) و ۱٫۴۶۱۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۴۷۷۰ به ۱٫۴۴۶۰) و ۱٫۴۶۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۴۷۷۰ به ۱٫۴۴۶۰) تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا