تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) کمی از سفارشهای فروش یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ انجام شده منتها خبرهایی که می رسد نشان می دهد که برای امروز سفارشهای فروش یورو تقریبا در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۲۰ و ۱٫۳۰۳۰ چیده شده اند و آخرین مرحله از سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۷۰ قرار گرفته اند که می توان این سفارشات را به دو مرحله یعنی یکی در منطقه ۱٫۳۰۲۰ و ۱٫۳۰۳۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۰۵۰ الی ۱٫۳۰۷۰ تقسیم کرد. 

در حرکت نزولی ، اولین سطح حمایت یورو بر روی منطقه  ۱٫۲۹۳۰ و پس از آن در منطقه ۱٫۲۹۲۰ و ۱٫۲۹۰۰ خواهد بود که ما پیشنهاد می کنیم در نزدیکی این منطقه یعنی منطقه ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۲۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید و بعد از آن منتظر سخنرانی دراقی ، ریس بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۷:۰۰ بمانید تا جهت بعدی یورو مشخص گردد.

اگر در حین سخنرانی دراقی قیمت یورو به زیر سطح ۱٫۲۹۰۰ کاهش یابد ، آنگاه فروشندگان می توانند تا حدی به استمرار حرکت نزولی به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۲۸۵۹ و ۱٫۲۸۳۸ الی ۱٫۲۸۲۱ امیدوار باشند. کنفرانس خبری امروز دراقی می تواند جهت تصمیم گیری در خصوص سیاستهای انبساطی را معیّن کند. از این رو، انتظار می رود شاهد واکنش منفی یورو به سخنرانی دراقی باشیم.

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز سفارشهای فروش متراکم امروز در دو مرحله یکی در منطقه نزدیکی ۱۰۰٫۰۰ و ۱۰۰٫۱۰ و دیگری در منطقه نزدیکی ۱۰۰٫۳۰ الی ۱۰۰٫۴۰ با هدف نزدیکی ۹۹٫۳۰ و ۹۹٫۲۵ ( اطراف خط میانگین متحرک ۵۰ روزه ) قرار دارند.

با توجه به تشدید بحران مصر و جو ریسک گریزی ایجاد شده در بازارها مالی ، این بدان معنی است که فروشندگان این زوج ارز نسبت به خریداران برتری بیشتری دارند و احتمال تشکیل حرکت نزولی و سقوط قیمت به سوی ۹۹٫۳۰ و ۹۹٫۲۵ بیشتر شده که البته ما توصیه می کنیم برای امروز در همین نزدیکی منطقه ۹۹٫۳۰ و ۹۹٫۲۵ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه )  نسبت به تسویه فروش اقدام نماید. چنانچه قیمت به زیر این منطقه کاهش یابد ، در این صورت، هدف بعدی ، سقوط تا سطح ۹۹٫۰۰ خواهد بود

اهداف نزولی بعدی نیز به ترتیب ۹۸٫۸۶ ( خط تنکان سن در اندیکاتور ایچیموکو) و ۹۸٫۱۵ ( کف ابر ایچیمو) و سپس ۹۸٫۱۴ ( خط کیجون سن در اندیکاتور ایچیموکو) خواهند بود و چنانچه از این سطوح نیز عبور کند می توان در انتظار کاهش به ۹۷٫۴۱ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) بود.

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

لازم به ذکر است که در زوج ارز EurJpy مقاومت امروز در منطقه ۱۳۱٫۱۰ و ۱۳۱٫۲۰ و بعد از آن در منطقه ۱۳۱٫۱۷ ( سقف ابر ایچیمکو) قرار دارند که می توان به عنوان سقف امروز در نظر گرفت. منطقه حمایت نیز در محدوده ۱۲۹٫۲۰ و ۱۲۹٫۱۵ ( اطراف خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) الی ۱۲۹٫۰۰ قرار دارند که فعلا از نزول قیمت جلوگیری کرده است و چنانچه شکسته شود می تواند به ترتیب به سطوح ۱۲۸٫۶۶ و ۱۲۸٫۵۲ الی ۱۲۸٫۳۱ کاهش یابد.

سقف زوج ارز GbpJpy نیز همانطور که دیروز گفتیم در محدوده نزدیکی مقاومت ۱۵۲٫۸۰ الی ۱٫۵۳۰۰ تشکیل شده است که سفارشات فروش نیز در این منطقه با هدف نزدیکی ۱۵۰ قرار دارند . شکست کامل سطح ۱۵۰ و تثبیت روزانه پایین این منطقه موجب کاهش بیشتر این زوج ارز به سوی منطقه ۱۴۹٫۰۰ و ۱۴۸٫۵۰ خواهد شد.

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یوروین