تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه بتواند پایین سطح حمایت ۱۲۷۸ تثبیت شود دوباره به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۴ ، ۱۲۷۰ و ۱۲۶۵ اصلاح کند در غیر این صورت باید با احتیاط عمل کرد زیرا نزدیکی سطوح ۱۲۷۴ و ۱۲۷۰ حمایت قیمت اونس طلا محسوب می شود که قیمت هنوز نتوانسته با قدرت پایین این سطوح قرار گیرد اما اگر امروز شکسته شود می بایست منتظر کاهش به ترتیب به سطوح ۱۲۶۵ ، ۱۲۶۳ و ۱۲۶۱ باشیم.

این در حالی است که در حرکت افزایشی نیز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۲۹۱ با قدرت شکسته شود دوباره سیگنال خرید با هدف ۱۳۰۳ صادر خواهد کرد که این سناریو فعلا برای امروز زیاد مورد توجه نیست مگر آنکه از بالا سطح ۱۲۹۱ با قدرت شکسته شود یا خبر فردا آمار اشتغال آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها (۲۰۲۰۰۰) اعلام شود. در حال حاضر بازار چندان تمایلی به حرکت نداشته و معامله گران ترجیح داده اند تا هنگام مشخص شدن اخبار فردا منتظر بمانند.

برای فردا اعلام کمتر از حد پیش بینی ۲۰۲۰۰۰ صعود اونس طلا را به همراه خواهد داشت زیرا احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه ژوئن را خنثی خواهد نمود. این در حالی است که اگر تعداد اشتغال غیر کشاورزی آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود، و خصوصاً اگر به همراه آن شاخص میانگین درآمدهای نقدی بالا و نرخ بیکاری پایین اعلام شود، حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱۲۶۵ و ۱۲۶۳ و ۱۲۶۱ محقق خواهد شد. خبر فردا محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است برای امروز قیمت اونس طلا در حال اصلاح و پول بک به سوی خط روند بالایی از الگوی گوه (wedge) یعنی سطح ۱۲۶۵ است که این الگو بین روزهای ۱۱ مارس و ۲۹ آوریل تشکیل شده است و بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج ۳ – (۵) یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) قرار دارد و برای امروز چنانچه سطح حمایت ۱۲۷۰ شکسته شود احتمال برگشت قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۶۵ یعنی خط روند بالایی الگوی گوه رسم شده در چارت پایین زیاد است.

بنابراین براساس آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است برای امروز بررسی سطوح فیبوناچی به هدفهای ۱۲۷۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برای قیمت اونس طلا اشاره دارند. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تنها آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۶۰۰۰۰) اعلام می شود که این خبر تا قبل از خبر مهم فردا می تواند موجب نوساناتی در قیمت اونس طلا گردد.

با این حال، باز هم باید منتظر اعلام خبر اشتغال غیر کشاورزی آمریکا (NFP) باشیم و شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی بین سطوح ۱۲۶۵ و ۱۲۹۱ ادامه دهد. امروز بازار آمریکا هرچند آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی را در پیش رو دارد، اما به احتمال زیاد این گزارش تاثیر چندانی بر روند حرکت اونس طلا نگذارد و بازار به انتظار اخبار فردا بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا