تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه موفق به شکست سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ دلار/بشکه شود باعث افزایش به سوی سطوح ۴۵٫۳۵ و ۴۶٫۷۸ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) می شود و هدف بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۴۷٫۲۸ (سقف کانال افزایشی روزانه) و ۴۷٫۵۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) در نظر گرفته شده اند.

در حرکت صعودی همانطور که در چارت پایین مشخص است اگر قیمت نفت آمریکا در بالای سطح حمایت ۴۳٫۲۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و سطح حمایت اصلی ۴۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باقی بماند و حرکت را به سوی بالای سطح ۴۵٫۰۵ ادامه دهد، باید در انتظار شروع مجدد حرکت صعودی نفت به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۳۵ و ۴۶٫۷۸ و پس از آن سطوح ۴۷٫۲۸ و ۴۷٫۵۴ بود که در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به بازگشت قیمت به کانال صعودی، معامله گرانی که معاملات خود را بر اساس این کانال مرتب کرده اند، امروز این شانس را دارند تا بار دیگر در بالای سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ وارد پوزیشن خرید شوند و فرصت مناسبی برای خریداران نفت آمریکا به چشم می خورد و سطح استاپ نیز پایین سطح حمایت ۴۳٫۲۸ قرار خواهد داشت و بسته شدن کندل دو ساعته قیمت در بالای سطح ۴۵٫۰۵ ، حرکت قیمت نفت آمریکا را در مسیر افزایشی شدت بیشتری خواهد بخشید.

آتش سوزی گسترده در کانادا و افزایش درگیری ها در لیبی تولیدات نفت این کشورها را مختل کرده است که همین مساله محرک قابل توجهی برای افزایش قیمت نفت آمریکا در کانال مورد بررسی به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۳۵ ، ۴۶٫۷۸ و ۴۷٫۲۸ و پس از آن سطح ۴۷٫۵۴ دلار/بشکه خواهد بود که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان قیمت آن در کانال صعودی به سوی هدف ما در سطح ۴۶٫۰۶ دلار/بشکه در حرکت است و برای امروز پیش بینی می کنیم با شکسته شدن این سطح راه برای افزایش قیمت نفت برنت به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۹۸ و ۴۸٫۲۲ هموار گردد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت پس از برخورد به کف کانال افزایشی در نزدیکی سطح حمایت ۴۴٫۷۲ دوباره با افزایش روبرو شده است و برای امروز انتظار داریم با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۰۶ سیگنال خرید تا سطوح ۴۶٫۹۸ و ۴۸٫۲۲ صادر کند.

در چارت پایین قیمت نفت برنت در روند کانال صعودی در حرکت است و با تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۴۴٫۷۲ حرکت افزایشی شدت بیشتری به خود گرفته است که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ تایید کرده است.

با توجه به تحولات تکنیکال و فاندامنتال در حال حاضر به نظر می رسد، قیمت نفت برنت تمایل به بازگشت به روند صعودی را داشته باشد و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید و افزایشی برای قیمت نفت برنت است.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است احتمال می دهیم از این محدوده نزدیکی حمایت ۴۴٫۷۲ شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۶٫۰۶ و هدف بعدی نرخ ۴۶٫۹۸ خواهد بود.

در صورتیکه خریداران نفت برنت به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح ۴۶٫۹۸ قرار گیرد، چرخ حرکت به افزایش قیمت قیمت برنت به ترتیب تا سطوح ۴۸٫۲۲ و ۴۹٫۵۶ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت