تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

همانطور که بدان اشاره کردیم برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در بالای سطح حمایت ۸۹٫۹۲ به کف خود نزدیک شود و از بین سطوح حمایت ۹۲٫۰۰ و ۸۹٫۹۲ دوباره با افزایش قیمت روبرو شود که این مساله منجر به کاهش ارزش یورو و پوند در مقابل دلار آمریکا خواهد شد.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین مشخص است هر چند شاخص دلار آمریکا از سطح حمایت ۹۲٫۸۸ که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح مارس ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ قرار داشت مقداری ریزش داشت اما موفق به شکست سطح حمایت ۹۲٫۰۰ نشد و دوباره به بالای سطح ۹۲٫۸۸ افزایش یافت.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی اخیر به عنوان یک حرکت پول بک برگشتی به سوی خط گردن از خطوط بالا و پایین بین ۱۷ مارس ۲۰۰۸ و ۲ مارس ۲۰۱۱ تشکیل شده است. به اعتقاد ما این احتمال قویا وجود دارد که قیمت پس از تاچ سطح حمایت ۹۲٫۰۰ دوباره روندی افزایشی به خود بگیرد. در نمودار هفتگی زیر روند احتمالی حرکت آتی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده اند.

در سایر تحولات امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت در تلاش برای عبور از سطح حمایت ۱٫۱۴۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۱۲۱۷ به ۱٫۱۶۱۶) است که اگر بتواند از این سطح حمایت با قدرت عبور کند سیگنال فروش تا سطوح ۱٫۱۴۰۰ و پس از آن به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۳۶۸ و ۱٫۱۳۵۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و  ۱٫۱۳۴۹ (پایین ترین سطح ۲۹ آوریل) صادر می کند. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۱۴۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۱۶۱۶ به ۱٫۱۴۱۸) و ۱٫۱۵۰۷ ، ۱٫۱۵۱۷ و پس از آن سطح ۱٫۱۵۲۹ (بالاترین سطح ۴ مه) قرار گرفته اند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز قیمت به پایین سطح ۱٫۴۴۶۰ کاهش یافته است و برای امروز چنانچه قیمت پوند به پایین سطح ۱٫۴۴۴۰ برسد، سیگنال کاهش به ترتیب تا سطوح ۱٫۴۴۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۸۳۶ به ۱٫۴۷۷۰) و ۱٫۴۴۰۳ و ۱٫۴۴۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۴۳۸۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۱ روزه) و ۱٫۴۳۷۵ و ۱٫۴۳۶۵ و ۱٫۴۳۵۰ صادر می کند. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۴۵۳۰ ، ۱٫۴۵۴۱ ، ۱٫۴۵۷۰ و ۱٫۴۵۷۵ تشکیل شده اند.

فردا گزارش میزان اشتغال در ایالات متحده آمریکا (NFP) اعلام خواهد شد و مطابق همیشه اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و از آنجاییکه این امر رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحده داشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازار بشمار می رود.

اکنون، گزارش فردا اشتغال ایالات متحده آمریکا، نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ماه ژوئن را معین کند. افزایش میزان اشتغال، به رشد اقتصادی تعبیر خواهد شد و این امر به افزایش دو پله نرخ بهره در سال جاری تفسیر می شود و این در حالی است که کاهش میزان اشتغال، اطمینان بازار را از توقف روند افزایش نرخ بهره بیشتر خواهد کرد. بهتر است تا منتظر بمانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا