تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

این هفته برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه بتواند بالای سطح مقاومت ۱۲۹۶ تثبیت شود دوباره به ترتیب تا سطوح ۱۳۰۳ و ۱۳۰۷ افزایش پیدا کند در غیر این صورت باید در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۰۰ کمی با احتیاط عمل کرد زیرا آمار ضعیف روز جمعه آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا نیز نتوانست قیمت اونس طلا را به بالای سطح ۱۲۹۶ برساند.

در حرکت اصلاحی نیز به باور ما نزدیکی سطوح ۱۲۷۰ و ۱۲۶۸ حمایت قیمت اونس طلا در کوتاه مدت محسوب می شود که هنوز نتوانسته با قدرت پایین این سطوح قرار گیرد اما اگر این هفته شکسته شود با توجه به اظهارات روز جمعه ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا مبنی بر اینکه نرخ بهره بانک فدرال رزرو در سال جاری دو مرحله دیگر افزایش خواهد یافت، می بایست منتظر اصلاح قیمت اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۲۶۵ ، ۱۲۶۳ و ۱۲۶۱ باشیم.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۲۹۶ با قدرت شکسته شود دوباره سیگنال خرید اونس طلا با هدف ۱۳۰۳ و ۱۳۰۷ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین مشخص است برای این هفته قیمت اونس طلا اگر موفق به شکست سطح ۱۲۹۶ نشود به سوی خط روند بالایی از الگوی گوه (wedge) یعنی سطح ۱۲۶۵ اصلاح خواهد کرد که این الگو بین روزهای ۱۱ مارس و ۲۹ آوریل تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج ۳ – (۵) یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) قرار دارد و برای این هفته چنانچه سطح حمایت ۱۲۶۸ شکسته شود، احتمال اصلاح قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۶۵ یعنی خط روند بالایی الگوی گوه رسم شده در چارت پایین زیاد است.

بنابراین براساس آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است برای این هفته برای قیمت اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت به هر دلیلی نتواند بالای سطح مقاومت ۱۲۹۶ قرار گیرد، طبق بررسی سطوح فیبوناچی می بایست در انتظار هدفهای ۱۲۷۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برای قیمت اونس طلا باشیم.

با این حال باز هم باید منتظر اعلام اخبار اقتصادی آمریکا در هفته جاری مخصوصا اخبار آخر هفته یعنی آمار خرده فروشی، قیمت تولیدکنندگان و تمایلات مصرف کنندگان آمریکا و گمانه زنی ها پیرامون چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باشیم و شاید تا آن هنگام قیمت  اونس طلا به ادامه حرکت خود در روندی خنثی بین سطوح ۱۲۶۸ و ۱۲۹۶ ادامه دهد تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت آن مشخص شود. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا اخباری خاصی اعلام نمی شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا