تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

این هفته برای شاخص جهانی دلار آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت نزولی فعلی خود در بالای سطح حمایت مهم ۹۲٫۸۸۷ خاتمه دهد و در طی یک الی دو ماهه آینده به سوی سطح ۱۰۰٫۵۱ افزایش یابد که این سطح بالاترین سطح دسامبر ۲۰۱۵ به این سو محسوب می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این افزایش قیمت از سطح ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) در قالب پنج موج صورت گرفته است و این حرکت خنثی قیمت از بالاترین سطح مارس ۲۰۱۵ یعنی سطح ۱۰۰٫۳۹ در قالب موج ۴ شکل گرفته است.

این موج در یک محدوده خنثی بین سطوح ۹۲٫۸۸۷ و ۱۰۱٫۷۹۷ تشکیل شده است که هر یک از این سطوح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح مارس ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) و همچنین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۱) به ۷۰٫۶۹۸ قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما سه موج کوچک این موج  ۴ را ساخته است که موج آخر آن یعنی موج c به احتمال زیاد در حوالی سطح ۹۲٫۸۸۷ خاتمه می یابد و پس از آن در طی یک الی دو ماهه آینده می بایست منتظر افزایش قیمت در موج ۵  به سوی سطح ۱۰۱٫۷۹۷ باشیم.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی بسته شدن کندل روزانه پایین سطح حمایت ۹۲٫۸۸۷ سناریوی افزایشی را خنثی خواهد کرد و منجر به کاهش قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۸۹٫۹۲۱ می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا نیز قیمت در تلاش برای عبور از سطح حمایت ۱٫۱۳۷۵ است که اگر بتواند از این سطح حمایت با قدرت عبور کند سیگنال فروش تا سطوح ۱٫۱۳۶۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۲۱۷ به ۱٫۱۶۱۶) و ۱٫۱۳۵۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و  ۱٫۱۳۴۹ (پایین ترین سطح ۲۹ آوریل) صادر می کند.

بعد از سطح حمایت ۱٫۱۳۵۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۱٫۱۱۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ) است. مقاومت قیمت یورو نیز بر روی سطح ۱٫۱۴۵۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۱۴۲۰ ، ۱٫۱۴۴۰ ، ۱٫۱۴۵۰ ، ۱٫۱۴۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۴۹۴ به ۱٫۱۳۸۶) و ۱٫۱۴۶۷ و ۱٫۱۴۷۴ قرار گرفته اند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز برای این هفته چنانچه قیمت پوند به پایین سطح ۱٫۴۳۷۳ (خط میانگین متحرک ۱۰۰روزه گذشته) برسد، سیگنال کاهش به ترتیب تا سطوح  ۱٫۴۲۸۷ و ۱٫۴۲۷۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) صادر می کند. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۴۴۸۰ ، ۱٫۴۵۰۰ ، ۱٫۴۵۴۵ و ۱٫۴۵۷۳ تشکیل شده اند.

بانک مرکزی انگلیس (BoE) هفته جاری برای تعیین نرخ بهره تشکیل جلسه می دهد و بازار قویاً انتظار دارد میزان نرخ بهره و برنامه خرید اوراق قرضه تغییری نیابد و عمده توجهات به سخنرانی مارک کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا