تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

همانطور که پیش بینی کرده بودیم روز گذشته با کاهش قیمت اونس طلا به پایین سطح ۱۲۷۷ فرصتی برای اصلاح و حرکت نزولی اخیر از سطح ۱۳۰۳ یافت. براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و در نمودار زیر در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۵۷ ادامه حرکت اصلاحی را پیش بینی می کنیم.

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند از سطح حمایت ۱۲۵۷ (خط فیبوناچی ۲۱ روزه گذشته) عبور کند سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۱۲۵۲ و ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و پس از آن سطح ۱۲۴۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) صادر خواهد کرد و همانطور که در چارت پایین مشخص است خط روند افزایشی روزانه نیز مماس با سطح ۱۲۴۲ قرار گرفته است.

تقویت شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطوح ۲ هفته گذشته در برابر ارزهای اصلی و شکسته شدن سطوح حمایت تکنیکال قیمت اونس طلا باعث ریزش اخیر قیمت به پایین ترین سطح ۱٫۵ هفته گذشته شده است. در حرکت افزایشی نیز سطوح مقاومت قیمت اونس طلا به ترتیب بر روی ۱۲۶۸ و ۱۲۷۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارند.

اکنون به نظر می رسد، روند نزولی اونس طلا در حال تثبیت است و چنانچه تا پایان این هفته قیمت در محدوده های پایین سطوح مقاومت ۱۲۶۸ و ۱۲۷۴ قرار گیرد، امکان پایداری روند نزولی اونس طلا به سوی سطح ۱۲۵۷ و ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بیشتر خواهد شد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۷۴ و بسته شدن کندل دو ساعته بالای آن می تواند حرکت نزولی فعلی را متوقف کند و راه را برای افزایش تا سطوح ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۱۲۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) هموار نماید. از نظر تحلیل فاندامنتالی نیز موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۲٫۶۸ تن افزایش به ۸۳۶٫۸۷ تن رسید.

هر چند قیمت جهانی اونس طلا پایین سطح مقاومت ۱۲۶۸ تثبیت شده است و احتمال شکست سطح ۱۲۵۷ وجود دارد اما برای امروز با توجه به آنکه خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا اعلام نمی شود، چشم انداز کوتاه مدت فعلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱۲۶۸ و سطح حمایت ۱۲۵۷ شکسته نشده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا