تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت از سطح حمایت ۴۳٫۰۰ دلار/بشکه عبور کند به ترتیب تا سطوح ۴۲٫۵۰ و ۴۱٫۹۵ کاهش می یابد که این حرکت کاهشی را قرار گرفتن قیمت در پایین سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ نشان داده است و هنوز قیمت نفت نتوانسته خود را بالای این سطح تثبیت کند.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال چنانچه قیمت نفت بتواند پایین سطح ۴۳٫۷۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) قرار گیرد به ترتیب تا سطوح ۴۲٫۵۰ ، ۴۱٫۹۵ و ۴۱٫۱۲ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) کاهش می یابد. سطوح مقاومت نیز به ترتیب بر روی ۴۴٫۳۳ ، ۴۴٫۸۸ و ۴۵٫۱۲ تشکیل شده اند. مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۶٫۰۷ (بالاترین سطح ۵ مه) و ۴۶٫۷۸ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) قرار دارند.

به باور ما احتمال حرکت نزولی بیشتر است و بسته شدن قیمت نفت آمریکا در پایین سطح مقاومت ۴۵٫۰۵ می تواند به کاهش بیشتر قیمت تا نزدیکی سطح ۴۱٫۴۲ بیانجامد که این سطح مماس با کف کانال افزایشی می باشد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی دیده می شود.

این روزها، بهتر آن است که حرکات نفت را در نمودار روزانه نگاه کنیم و این همان وضعیتی است که طی روزها های گذشته گفته بودیم. بنابراین تمامی تحولات قیمت نفت آمریکا می بایست بر روی نمودار روزانه دنبال شود.

برای امروز چنانچه سطح حمایت ۴۳٫۰۰ شکسته شود، فرصتهای مناسبی را برای فروشندگان با هدفهای ۴۲٫۵۰ و ۴۱٫۴۲ فراهم خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمایید منطقه مقاومت ۴۶٫۷۸ تا ۴۷٫۵۴ دلار/بشکه مقاومت مستحکمی است که فعلا سرسختانه از هر گونه حرکت افزایشی نفت جلوگیری کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم اگر قیمت آن بتواند به پایین سطح ۴۳٫۳۰ دلار/بشکه کاهش یابد تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۴۳٫۶۵ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می باشد که هدف نزولی سطح ۴۲٫۵۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) را مشخص می سازد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی بسته شدن کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۴۴٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) به معنای تکمیل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۴۸٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) است و دوباره قیمت نفت برنت را در کانال افزایشی قرار خواهد داد.

در حرکت نزولی سطوح حمایت پس از سطح ۴۳٫۳۰ به ترتیب بر روی ۴۲٫۰۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و پس از آن حوالی سطح سطح ۴۰٫۹۹ ( کف کانال افزایشی روزانه از سطح ۲۷٫۰۰) می باشد. بعد از آن سطح مهم بر روی ۴۰٫۰۵ (پایی ترین سطح ۱۸ آوریل) تشکیل شده است.

باید توجه داشته باشیم که رسیدن به این سطوح حمایت، در بهترین شرایط کاهشی صورت خواهد گرفت و بدین جهت ممکن است، قیمت در نزدیکی سطح ۴۳٫۶۵ حمایت پیدا کند و از ادامه حرکت نزولی متوقف گردد و دوباره به بالای سطح مقاومت ۴۴٫۷۲ افزایش یابد.

نشانه مهم دیگر قیمت نفت برنت را می توان به وضوح در نمودار روزانه مشاهده کرد که شکست کف کانال افزایشی خود تاییدی بر امکان و احتمال ریزش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۲٫۵۷ دلار/بشکه می باشد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت